zondag 4 december 2011

De laatste pepernoten


Het was leuk en vermoeiend, maar vooral leuk.
Er was warme chocolademelk, banketstaaf, marsepein en natuurlijk waren er pepernoten.
En er waren cadeautjes, veel, best wel.
En om nog een misverstand de wereld uit te helpen.
Sinterklaas hoeft niet duur te zijn, bij ons tenminste niet.
Jammer voor de middenstand, maar ik heb mijn oude modelboerderij, een schaal1:16(of 20) replica van een oude Drentse boerderij( vijftig jaar geleden door mijn vader gemaakt)met de bijbehorende dieren, poppetjes, voerbakjes en-zakjes. van de vliering gehaald en schoongemaakt en opgeknapt voor het oudste knuffelkind.
ze was er zo blij mee. ook met de simpele knutsel en tekendingen.
Voor de jongste had ik het hobbelpaard, dat al jaren vergeten in de hoek op zolder stond verscholen achter dozen, ook schoongemaakt en nagekeken.
Glinsterende oogjes vertelden dat het een schot in de roos was.
Nu is het weer rustig in huis, het pietenpakpapier ligt verfrommeld en verscheurd in de oudpapiercontainer en ik besluit deze dag met een glas glühwein en de laatste pepernoten:))

18 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik proef de gezelligheid tot hier, anneke! :-))

wat zullen je kleinkinderen in de wolkjes zijn met hun geschenken!!

.. met hun UNIEKE geschenken!!! :-))

Martine zei

Wat een mooie sinterklaasavond.......... ik proef ook de gezelligheid!
XXXm

Fluitenkruid zei

Wat een heerlijke sfeer en wat een enig kado. Wij kijken ook terug op een fijne dag met glimmende kinderoogjes waar wij weer van genieten. Lieve groetjes

Bean Nádúrtha zei

Ja zo kan het ook en is naar mijn idee waardevoller dan een kamer vol zielloos plastic. Het klinkt als een echt Sinterklaasfeest :)

christiene zei

Ha Anneke,zelfs je foto weer geeft sfeer.Te vreden zijn word jou geleerd.Ook fijn voor Sinterklaas dat de kinderen blij zijn.
Groetjes Christiene.

Annigje, zei

wij moeten vanavond nog , heb nu al zin om die blijde gezichtjes te zien .
Als kleinkind van een half jaar komt , geef hem een lege doos met rijst er in , en hij is er niet van af te houden .
Ook heb ik er vanavond
eigen gemaakte kado,s bij , zo leuk om te doen .
Liefs

gerdaYD zei

Het werd dus een schitterend pepernotenweekend hé?
En dààr gaat het feest over: niet door dure spullen te kopen, maar door iets moois en dierbaars van jezelf te geven maak je een kind blij!!!

Greetje Penning zei

mmm, ja, het leven kan zo eenvoudig-heerlijk zijn!

fotorantje zei

voor gezelligheid en glinsterende kinderoogjes heb j niet veel geld nodig
en dubbel zo leuk als je iets van jezelf geweest kan doorgeven

Lutje zei

ze zien zoveel in winkels en boekjes, maar een echt oud hobbelpaard is zoveel mooier....

Mapi zei

Heb nog geen pepernoot op van het jaar. Mooie ideeën en blije kinderen.
Fijne dag vandaag
Liefs
Mapi

yvette zei

dat zou ik willen zien in het eggie...liefs

Lutje zei

en? waren ze blij? ik denk het wel maar???

colourfullflowergirl zei

Heerlijk..een gewoon lekker "ouderwets" sinterklaasfeest!!
Het hoeft idd niet duur te zijn, en toch kregen de kids de mooiste kadoos.t'Is maar net wat je er zelf van maakt. Gezelligheid is de hoofdmoot! lieve groetjes

Helena zei

Blijft mooi om te zien he Anneke die twinkeloogjes en gewoon blij kunnen zijn met hetgeen ze krijgen (en dat hoeft idd helemaal niet duur te zijn :-))
Lieve groet

christiene zei

Ha Anneke,kom even kijken
alles goed met jou gaat.....
Fijne zondag
groetjes Christiene.

Lutje zei

Ik wens je een kerst vol vrede en een jaar zonder verdriet en pijn
Moge de dagen, maanden en jaren gevuld met vreugde en liefde zijn
en...Ik wens jou in 2012 :
12 maanden zonder ziekte,
52 weken zonder stress ,
365 dagen van geluk,
8760 uren zonder ruzie,
525600 minuten een lach op je gezicht,
31536000' seconde liefde.

christiene zei

Ha Anneke,ik wens je een vrolijke kerst.
en een super oud en nieuw.
En dat 2012 een swingend jaar mag worden voor jou.
Groetjes Christiene.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails