dinsdag 15 november 2011

Morgen komt Assepoester

(cinderella rose)

Alles gaat z'n gangetje.
De tuinstoelen zijn in de berging en de koolmezen hebben bezit genomen van het terras, blij met de vetbollen  aan de theekoepel,
's Morgens ligt er sinds een paar dagen weer ijs op de wateremmers.
Assepoester, de blonde haflinger komt vanaf morgen mijn merrie  gezelschap houden
's Avonds gezellig en warm in de stal naast Wyana.
De  jonge kippen in die stal zijn overgebracht naar de buitenren, waar de oudere kippen nu duidelijk de rang(pik)orde aangeven.
Als concessie op de extra drukte in de ren is nu de moestuin vrij terrein voor hun in de namiddag.
De boerenkool, die dit jaar slecht opkwam, is snoepgoed voor hun.
Als verrassing ontwikkelde tussen de jonge hennen in een keer een jonge haan zich.
Niet alleen dapper maar ook slim dus, die Brahma's, want hij heeft de slachtronde stilletjes verborgen overleeft, waar de andere 13 hanen in de vriezer verdwenen.
We hoeven nu niet op zoek naar een nieuwe haan.
En af en toe schrijf ik verder aan mijn boek, het schrijven wordt nu alleen te koud in de caravan.
Jammer!
Want het zo'n inspirerende plek.
Volgend voorjaar maar weer, dat mag van mij heel snel gaan:))

9 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

slimme kip, om na de slachtpartij uit de kast te komen als haan? :-)))

wat een feest om assepoester te mogen verwelkomen, anneke? :-))

MarjaToBe zei

fijn zo'n plekje waar jij bij je zelf kan komen en dat boek komt wel:)

klaproos zei

jawel assaya, zo'n plekje om te zitten is té koud, dat werkt niet voor je handen hé,

maar het voorjaar komt snel want de winter is nu een "stuk "korter dan anders:-)

heerlijk dat je paardje gezelschap krijgt, samen staan ze daar heerlijk te keuvelen wil ik wedden,
paarden zijn graag samen hé.:-)

Martine zei

Ha ha wat moet ik lachen met neusje!

Ja nog even een paar maanden winter, kerstmis en dan mag het voor mij ook weer voorjaar worden.
XXXm

Lutje zei

het voor jaar kan ook voor mij niet snel genoeg gaan....

Kleurrijk zei

Maar eerst nog kerst en oud en nieuw, dat is ook leuk.
En de bomen die zulk een prachtige structuur hebben. En dagen met een boel kaarsjes. En dan als toetje het voorjaar. Heerlijk...

christiene zei

Ha Anneke,je beschrijft zo mooi het buiten leven en de dieren.Maar het voorjaar laat nog even op zich wachten.
Groetjes Christiene.

Annigje, zei

Heerlijk he zo,n eigen plekje , zou mijn klein caravan zo wel achter in mijn tuin willen zetten , ik voel mij er zo happy in .
Fijne dag

fotorantje zei

leuk Assepoester, samen knus met Wyana
misschien kan je bij hen zitten om te schrijven, ze zullen je wel warm blazen :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails