donderdag 3 november 2011

Dicht bij de natuur


De haan is dood, zei mijn lief en legde een grote plastiek zak op het aanrecht.
Vlak voor hij kwam had een bunzing een gat in de afrastering gemaakt en was in gevecht met de haan gegaan.
De brave Brahma haan heeft z'n vrouwen tot het uiterste verdedigd.
Zij mankeerden niets, maar hij...
De bunzing heeft hem in zijn nek gepakt en daar het bloed afgezogen.
Verder was hij nog helemaal gaaf en nog warm.
Mijn lief heeft hem zoals hij dat zegt, zijn jas uitgetrokken, vakkundig zoals hij dat kan.
Vanmiddag heeft  een grote pan op een zacht vuur staan te trekken tot de lekkerste soep, die je kunt bedenken
en er is genoeg vlees voor de fricassee  a.s. zondag
Maar de dames kippen, daar moet nu 's nachts  het nachthok op slot:))

13 opmerkingen:

Lutje zei

ik denk ook dat dat beste is, dat je de deur sluit, op ons werk zit er zo'n beestje en die bijt de kabels van de auto's kapot

klaproos zei

oei.
ja dat is wat een bunzing doet,

...

laat de soep je wel bekomen dan is zijn leven niet voor niets geweest assaya

mevrouw Jee zei

De natuur is prachtig maar kan soms (voor ons mensen) heel hard zijn. Wij hechten ons aan onze dieren, ik moet er niet aan denken dat onze hond ooit doodgaat (hij is pas anderhalf) maar dat met name omdat we zo stapelgek op hem zijn en het voor ons een persoonlijkheid is geworden.
Ik weet nog dat ons kipje doodging, die werd gepest door de andere twee. Pikorde. Ook heel zielig maar gewoon de natuur. De sterkste overleeft.

christiene zei

Ha Anneke,het eers dacht ik aan een klein drama.Maar i.p.v een soepkip heb jij een soephaan in de pan.Of er verschil is in smaak?
Groetjes Christiene.

colourfullflowergirl zei

Ik weet zeker dat de haan een supergoed, liefdevol leven bij jullie heeft gehad.Je kunt beter zulk vlees in de pan hebben dan van die andere
opgejaagde dieren...
Fijn weekend Assaya

fotorantje zei

je mag fier zijn op de haan, die heeft z'n harem goed verdedigt!
toch anders wel een lief snoetje dat die bunzing heeft

Helena zei

Wat mooi dat je het zo kunt afsluiten, wauw!

curieuzeneuzemosterdpot zei

jammer van je haan, anneke, maar da's de natuur, eh?

ik vrees dat niet alleen je kippen hem gaan missen?

Wondelgijn zei

oei, hok snel op slot voordat je iedere dag verse kippensoep eet.... Smakelijk! (heet dat nu hanensoep dan??)

griet zei

DIE HAAN WAS EEN ECHTE MAN DAAR HOU IK VAN HAHAHA .
EN NU MOETEN DE VROUWEN WEL VEILIG ZITTEN NATUURLIJK ,ANDERS GAAT HET HELEMAAL MIS .
XXXXKNUFFIE VAN MIJ XXXXX

noofs zei

Zo gaat dat in de natuur, hè.

Valhalla zei

Brahmahanen zijn stoere kerels!

Lutje zei

Ik wens je een fijn weekend

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails