woensdag 5 oktober 2011

Ruilen


Deze week ging het laatste hooi van het land, mooi voor de regen aan.
Het voelde raar, hooien in oktober.
Nog raarder voelde het de dubbele prijs ten opzichte van vorig jaar te vragen en te krijgen.
Maar alles is zo duur geworden dit jaar, het stro, graan en biks voor onze dieren ook.
De man, die in ons dorp een fietsenwinkel heeft, heeft ook een paard.
Dus ook hooi nodig in de winter.
Vanmiddag stond er ineens een zo goed als nieuwe damesfiets achter in de tuin.
Dat was een deel van de betaling.
Voor iets waar wij veel van hadden, gaf hij, waar hij genoeg van had.
Dat is ruilen en dat voelde goed:))

7 opmerkingen:

Martine zei

ik zou het heel fijn vinden als dat gewoner zou worden. Terug naar ruilhandel en onafhankelijker worden van geld.
XXXm

christiene zei

fijn op tijd de boel binnen en zo,n ruil handel is zo gek nog niet .Zo iets bestaat dacht ik ook met klussen.
Groetjes Christiene.

Greetje Penning zei

precies! zoals je weet ben ik het daar hardgrondig mee eens!

pascale zei

tja het hoeft niet altijd met geld zijn
dit vind ik een aardige oplossing

Lutje zei

als dat geen goeie ruil is....

fotorantje zei

dat vind ik mooi, ruilen, zou meer moeten gebeuren

Pien zei

Dat is zeker een hele mooie ruil!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails