donderdag 13 oktober 2011

Polsmofjes


Twee avonden tv kijken( deel 1& 2 van The Lord of the Rings) resulteerden al kijkende in twee gebreide polsmofjes of mitaines zoals de Fransen zeggen.
Veertig jaar geleden heb ik door een ongeluk een jaar een verlamde arm gehad.
Dmv pijnlijke stroomstootjes moesten mijn zenuwen en spieren zich hun functies toen weer herinneren.
Maar vooral dankzij mijn werken met paarden, kreeg ik het volledige gebruik van mijn arm weer terug.
Alleen, als het kouder wordt buiten, raakt dat ook het meest kwetsbare gedeelte weer, het deel van mijn hand waar mijn ringvinger  en pink aan zitten, neigt dan weer te vervormen tot het pijnlijke klauwtje van zoveel jaar geleden.
Doordat ik veel fiets en ook bij het werk bij de stallen, zit ik dan nu in oktober alweer met handschoenen aan.
Maar dat is lastig, je wordt beperkt in de fijne motoriek
Mijn simpel gebrei en dichtgenaaide lapjes wol geven me alle vrijheid en warmte, die ik nodig heb.
Vanavond het laatste deel, mijn pennen en wol liggen klaar voor een tweede paar:))

11 opmerkingen:

mevrouw Jee zei

Mooi zijn ze! Ik ben nu ook bezig aan iets dergelijks. Een soort beenwarmers/armwarmers maar dan dus zonder duimopening.
Fijn dat de pijn zo beperkt blijft en ze zijn nog leuk ook :)

klaproos zei

heerlijk voro je assaya, en dat je er zoveel baat bij hebt, zalig voor je,

"Création" zei

Wat zijn ze mooi geworden Anneke je polsmofjes, en dat terwijl je het tijdens het kijken naar de " The Lord of the Rings" hebt gemaakt.

Het zal zeker helpen in deze periode voor je pijnlijke hand, dat lijkt me heel lastig voor je. Zelf draag ik ook altijd van die wollen handschoenen zonder vingers die worden veel gebruikt door marktlui. En je hebt helemaal gelijk je kunt er alles mee net als zonder handschoenen maar dan met het voordeel van warmte.

Ze zijn erg mooi geworden...

Liefs Josephine

christiene zei

Ha anneke,je hebt ook nog eens je tijd goed benut een mooie film gezien,en je polsmofjes zijn klaar.Ze zien er mooi uit en zijn nog lekker warm ook.
Groetjes Christiene.

Mapi zei

Wat zijn ze prachtig, lijkt me heerlijk om te dragen.
Liefs en een fijn weekend.
Mapi

gerdaYD zei

Ik ben gek op dergelijke dingen, zelf heb ik er ook enkele paren van, maar dan iets langer: heerlijk warm! Maar zo mooi als de jouwe zijn ze beslist niet!
Oei, ik wist niet dat je zo'n verlamde arm hebt gehad? Hopelijk is het nu toch al wat draaglijker...

Wondelgijn zei

Ik vind ze leuk! En ik zeg: nieuwe rage!!!

merel zei

mooi als je dat kunt en lekker warmpjes ook

fotorantje zei

een heel goed idee van je
ik heb dat ook nog gedragen als m'n handen te veel pijn deden van de kou
handschoentjes zonder vingers :-)

Lutje zei

ik wens je een leuk weekend

yvette zei

weet je lieverd...ik zal er eens een paar van vilt maken voor je.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails