zaterdag 15 oktober 2011

Over wol, vilten en schapen(Herdersfair Balloo)


De zon scheen vanmorgen vroeg al zo lekker en tijdens mijn eerste kop koffie besloot ik:
Ik ga erheen vandaag, lekker een dagje sfeer opdoen op de herdersfair  bij de schaapskooi van Balloo.
En nu, nu ben ik een beetje schor, want het was zo leuk en ik heb met zoveel mensen zulke interessante gesprekken gevoerd.
Bijvoorbeeld over het ouderwetse Groninger paard.
Ik heb aan mensen de geschiedenis en kenmerken van dit oude ras verteld.
Zoals van dit paard dat een mysterieuze rol door het weiland sleepte.


Ik ontdekte dat het hiermee te maken had


En hiermee


Dat vrouwen op grote tafels met veel water, zeep en wol kleden aan het vilten waren.


Dat na  het slepen en weer uitrollen zoiets moois even later te drogen lag.


Puur natuur,  van echt Drents heide schaap:))

11 opmerkingen:

mevrouw Jee zei

Wat leuk, ik was daar ook!
Het vilten was me helaas te zwaar maar heb wel staan genieten van wat anderen maakten. Wat een prachtig weer was het ook.
Ik kon het niet laten en kwam weer met wol thuis :)

Lutje zei

Lijkt me een interrasant uitje, mijn vriend is ook gek van zulke dingen

klaproos zei

daar wil je graag even je stem voor missen toch:-)
zóveel moois,een heerlijke dag is dat geweest zonder twijfel:-)

een dag om nog lang van te genieten:-)

christiene zei

Ha Anneke,wat leuk en kom zonnig bij jou binnen,ook leuk de combie gespekken over paarden en wol ook mooi in beeld gebracht.Laat het stemmetje vandaag maar even rusten.
Christiene.

gerdaYD zei

Puur natuur, dat is het zeker! En fijn dat die dieren er zijn, zo kom je aan je wol voor je mooie creaties hé Anneke?
Fijne zondag meid, mét zon!

Wondelgijn zei

Wat gaaf om dit zo te zien!!

fotorantje zei

ik ben zeker dat de mensen aan je lippen hangden
wat interessant en wat een werk hé

curieuzeneuzemosterdpot zei

prachtig dat zo'n oude ambachten op deze manier in ere gehouden worden!

dat is haast toveren, wat die mannen/vrouwen doen, eh? :-))

yvette zei

gaaaaf hè, wat leuk dat ze dit met zo'n mooi belgisch paard en drentsche heideschapen deden.
Wat een genot om te zien!

colourfullflowergirl zei

Ik ben er vorig jaar geweest Anneke en heb toen ook erg genoten.
Er zijn zoveel leuke dingen om te bezoeken...en meestal is het genieten, genieten, genieten.
Om vol inspiratie weer thuis te komen.Heerlijk! Het leven is mooi!!

Lutje zei

een fijne dinsdag

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails