donderdag 27 oktober 2011

Cauldron of Crafts

De cauldron of heksen ketel staat voor mijn eigen keteltje, waar ik mijn kruiden in brand, samen met mijn wensen, op papier geschreven of datgene, wat mij dwars zit en wat ik opgelost wil zien.
Cauldron staat ook voor mijn potten, die bijna onafgebroken op het vuur staan.
Er komen nog steeds manden met appels binnen, samen met pompoenen, courgettes en de laatste herfst groentes.
Ik kook nu ook 3 x in de week voor het gezinnetje van mijn zoon, waar werkdruk, studie en het opvoeding van een 2 jarige bijna te veel energie opslurpen.
Cauldron of Crafts staat tenslotte voor de ruilkring van vrouwen, het aanbieden, wat over is of waar teveel van is, in ruil voor wat je zelf graag wilt
Het maakt onze voetafdrukken op de aarde wat kleiner|.
Mijn cauldron pruttelt en ik hoef alleen het vuur brandende te houden.

9 opmerkingen:

Marijke van Ooijen zei

Beste Anneke,

Via het blog van Josephine ben ik op jouw blog terecht gekomen.

En wat een feest dat ik je heb gevonden!

Helemaal leuk vindt ik je blog..zo zuiver en natuurlijk..ohh...wat hou ik van de dingen waar jij over schrijft, en die je bezig houden..

Ben natuurlijk gelijk volger van je blog geworden...

Wens je alle goeds en liefs,
Marijke
www.marijkevanooijen.blogspot.com

Greetje Penning zei

;o)
't is vanmiddag helemaal gelukt, zag ik, fijn!

Martine zei

Mijn cauldron staat voor de ketel waarin ik mijn planten kook en hun schoonheid vasthoud op wol en zijde. Zolang het keteltje heet blijft ben ik gelukkig met de schoonheid die het voortbrengt............
XXXm

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik vermoed dat dat niet moeilijk voor je is, anneke, om het vuur brandend te houden? :-))

laat dat ketelke maar pruttelen! ;-))

Lutje zei

Nog nooit over cauldron gehoord natuurlijk, maar hoe je dat beschrijft is wel echt af!

klaproos zei

prachtig gedaan assaya, laat het vuurtje maar branden :-)

wat heerlijk dat dat kan hé,
vroeger ging je de brandstapel op:-)
en ik kan het weten ik ben daar geweest : -))

gerdaYD zei

Fantastisch idee, dat maakt onze ecologische voetstap beslist minder groot!
En jij weet er, zoals altijd, iets knaps van te maken Anneke!

Christiene zei

Mooi je eigen pruttelpotje en uitleg daar bij.Mooi zo als jij de kring draaiend houd.
Fijn weekend Anneke
groetjes Christiene.

fotorantje zei

gezellig zo'n ketel
en eigenlijk een goed idee, je zorgen opschrijven en ze verbranden

een ruilkring, dat zouden we moeten invoeren
maar eigenlijk bestaat dat min of meer in de vorm van kringloopwinkels, wat een ander niet kan gebruiken, wordt heel goedkoop verkocht aan iemand anders, en de kringloopwinkels bieden dan ook op zich weer werk, en zo wordt het een echte kringloop van omstandigheden

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails