woensdag 19 oktober 2011

Afsluiten


't Is gek om: het is stil in huis te zeggen, als er beneden nog drie druktemakers rondlopen, maar hier boven voelt het leeg.
Omdat we samen afscheid hebben kunnen nemen is ze ook niet blijven hangen.
Maar de kat, die altijd om me heen hing, als ik boven zat te werken(kopjes gevend, hangend aan de stoel, op mijn toetsenbord springend), is weg en dat is wennen.
Haar deken hangt weer schoon aan de lijn( daar knip ik hondendekens van voor deze winter), de voerbakjes staan weer afgewassen in de bijkeuken, het kattenvoer heb ik naar een buurvrouw gebracht, die zwerfkatten opvangt( ze was er blij mee)
De honden mogen nu gecontroleerd het kattenluik gebruiken om in de voortuin te komen.
dat vinden ze ook leuk
En nee, er komt (voorlopig) geen kat weer:))

12 opmerkingen:

klaproos zei

nee gek is dat hé, dat gevoel heb ik nu ook als rufus er niet meer zal zijn,
dat ik dan geen kat meer hoef....
wat gek eigenlijk, want ik ben wel een echt kattenmens...

dag assaya,
droom zacht

xxx

merel zei

het missen is nog zo heel dicht bij jou hé, sterkte

Lutje zei

Te vervangen is je poes niet, maar een andere poes brengt toch ook vreugde...

Anneke zei

@ nee, lutje, met mijn honden, die geen kat meer accepteren, zou een nieuwe kat (net als panter) nooit in het woongedeelte kunnen zijn.
voor panni was dat ok, maar mag ik dat een andere kat aandoen?:))

fotorantje zei

oh is dat zo, als je samen afscheid neemt van iemand dat ze dan niet blijven hangen, dat wist ik niet, ik dacht altijd dat de ziel zowiezo een tijdje bleef hangen

de leegte die panterpoes nalaat zal je zeker voelen, ze 'vulde' toch een plaats in huis en je hart

griet zei

hay Anneke
ja dat gevoel ken ik ,nu even geen kat meer ,onze was 17 en kreeg plotseling voor mijn voeten hartstilstand ,was best heftig ,maar ook al vind ik poezen nog lief ik ben nu allergisch dus word niks meer ,maar ik gellof zoeker dat je hem mist ,net wat je zegt ze zoeven steeds om je benenen zijn meestal waar jij ook bent .
sterkte meis en knuffffffie van mij xxxxxxxx

christiene zei

Ha Anneke, de stilte zal wel een tijdje blijven de herrinering blijft.
Groetjes Christiene.

Aukje zei

sterkte met het verlies....
Ik wens je fijne herinneringen en goede gedachtes die je troost mogen brengen.

Jet zei

Een vervelend gevoel als je iemand mist .
En 14 jaar was toch een hele leeftijd .
Sterkte .
Liefs .

Lutje zei

ik wens je een hele fijne woensdag

Lutje zei

Ik wens je een fijne donderdag....

gerdaYD zei

Vreselijk is het, een lievelingsdier te moeten missen.... ik hoop dat jij het een mooi plaatsje in dat grote hart van jou zal kunnen geven!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails