woensdag 21 september 2011

paardencoach


De afgelopen weken heb ik de meest interessante ontmoetingen gehad, gewoon vlak in de buurt van mijn huis.
Een ervan was een leuk gesprek met iemand die aan coaching met en voor paarden doet.
Ik weet dat in spirituele kringen het begrip paardencoach ook gebruikt wordt.
Het gaat dan om familieopstellingen en gestallt therapie, waarbij het paard in het midden van  met touw of lint afgezette ring als representant gebruikt wordt.
Het heeft  dus eigenlijk niks met paarden te maken.
Je zou dan net zo goed een geit, een kip of een koekoeksklok in het midden kunnen zetten.
Nee, deze man werkt vanuit een jarenlange rij-ervaring echt met paarden en hij is goed, dat weet ik.
Pakt problemen bij paarden en hun eigenaren aan, zodat een onhandelbaar dier niet nodeloos naar de slachter gestuurd zal worden of dat de eigenaar/ruiter een beter contact krijgt met zijn dier en zo ook met zijn omgeving
Het was een goed gesprek , waarbij de man op een gegeven ogenblik zei: maar eigenlijk doe jij dit ook.
Tja, ik heb jaren paardensportjeugd begeleid met hun training en tijdens wedstrijden, waardoor ze zekerder, en vooral met plezier een spring- of dressuurring ingingen.
Geleerd en gewezen op het bewust genieten van het moment.
Dat had ook z'n uitwerking op de hun leven thuis en op school.
Nu komen er  wel mensen bij me voor advies bij problemen bij paarden.
Maar paardencoach zijn, ...laat mij maar gewoon mezelf zijn.
Ik heb het niet zo op al die predicaten, die mensen soms ongecertificeerd op zichzelf plakken:))

12 opmerkingen:

Walter zei

Nee, predicaten hoeven niet, inderdaad...
Maar het is prachtig als je zo een mooi talent hebt.
Groetjezzzzzz

Lutje zei

en ik vindt ook dat je moet doen waar je je goed bij voelt....

yvette zei

inderdaad Anneke, jij hebt dat van nature. Ik heb ooit je hand op me gevoeld en die was zo sterk, dat ben ik nooit vergeten.

Fluitenkruid zei

Als mensen je vanzelf weten te vinden dan weet je dat je het goed doet ;-)

MarjaToBe zei

Toch denk ik waar je hart ligt moet je volgen niet als stempel, maar omdat je van je zelf houd.
Ik ga ook weer een move maken naar paarden - heb nu weer contact met Vin van toen op de beurs:)
En ik mag van mij zelf die diepte met paarden ervaren:)

Helena zei

Inderdaad, niet ieder talent hoeft een naampje te hebben :-) maar prachtig als je het zo mag gebruiken!

Heksenbezem zei

Jammer, maar ik heb niets met paarden, ben er eigenlijk een beetje bang voor. Maar zoals je al schreef, het paard kan vervangen worden door wat je maar wilt. En inderdaad, aandacht geven, het verbeteren van communicatie, het bewust leven en genieten in het hier en nu, kan problemen helpen oplossen.

Ollie zei

Fijn dat ge gereageerd hebt op mijn laatste blog , zo leer ik jou ook kennen. Wat een warmte slaat jou blog uit !
Dat merkte ik aan je lieve opmerking en ja de grappige Ollie wil ook eens vanuit zijn hart schrijven.
Maar Ollie zal je zeker vaak je bezoeken !

fotorantje zei

toch wel mooi hoor als je dat kan
een naam hoef je er niet op te plakken want dat is het dan maar, een naam
wat je doet is veel belangrijker

curieuzeneuzemosterdpot zei

groot gelijk, anneke; je hoeft jezelf geen etiket op te plakken!

trouwens, bestààn er wel zoveel etiketten als die men jou zou kunnen opplakken? :-))

Lutje zei

...een fijne donderdag

gerdaYD zei

Etiketten? Die zijn er alleen voor enveloppes, niet voor mensen. Laat je dus zo iets niet opplakken lief Anneke, je hebt volkomen gelijk!
OT: tja, het is nog steeds niet in orde bij weblog, ik kan gewoon niet op de beheerpagina terwijl dat hele ding een zootje is geworden kwa uiterlijk. Dus ik blijf nog even op blogspot.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails