zaterdag 10 september 2011

Moe en voldaan


De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van de inmaak.
Na een bijna oneindige toevoer van bietjes, boontjes en andere peulvruchten, die nu allemaal achter glas zitten,kwamen de vruchten, grote tassen vol.
Eerst moesappels, toen zoete appels.
10 kilo stoofperen
Iemand in het dorp had perenbomen met Gieser Wildeman, die gezellige roodkokers.
Ik heb ook geprobeerd perenstroop te maken, maar was op een avond zo moe, dat ik in slaap viel.
Resultaat een zwarte fondantlaag in mijn pan en dagen een (verbrande)suikerspinlucht in huis.
Gister heb ik weer 9 liter appelmoes ingezet, de geur van appels hangt nu in mijn huis.
Mijn voorraadkast wordt al zo mooi vol.
Dit weekend gaan we vlierbessen plukken en tussendoor pak ik mijn momenten in de zon:))

7 opmerkingen:

Huize HenS zei

Wow dat klinkt heel goed Anneke en ik kan me voorstellen dat je daarvan geniet; moe en voldaan!

fotorantje zei

zo jij hebt je werk gehad maar het zal wel smaken
hihi, k moest toch wel lachen hoor met je verbrande suikerspinlucht

WOLfje zei

Heerlijk allemaal. Je hebt resultaat van je werk! Ook hier vandaag een 3 liter stoofperen achter glas gezet.

"Création" zei

Jeeeee Anneke,jij hebt bergen werk verzet met als resultaat een kast vol heerlijkheden. En de Gieser Wildemannetjes zijn zo heerlijk, alleen dat schillen......Pfff wat zullen je handen zeer doen.

En wat een geluk dat er geen brand is gekomen met dat aankoeken van de pan, was toch even schrikken denk ik.

Een fijne rustdag morgen, dat heb je wel verdiend...

Lieve groet, Josephine

Martine zei

Zwaar werk maar wat een fijn gevoel als die potten met wintervoorraad in een rijtje staan.
Geniet maar van het zonnetje tussendoor........
XXXm

Fluitenkruid zei

Je hebt een hoop werk verzet maar toch fijn om je voorraadkasten zo lekker vol te hebben. Ik vind zo'n pot met zelf ingemaakt fruit ook zo leuk om cadeau te geven.
Nu maar hopen dat je veel vlierbessen tegenkomt, ik heb er hier aardig wat (in goede staat) zien hangen.
Fijne zondag, lieve groetjes

Annigje, zei

Het doet zo denken aan mijn grootmoeder , dit soort dingen mis ik echt , vind het zo bijzonder , een kast vol met al dat gezonde lekkers .
Nu veel werk er van gehad heb je er straks het voordeel van , een fijn gevoel moet dat zijn .
Annie.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails