vrijdag 23 september 2011

Merry Mabon


Hoewel het vandaag, op 23 september dit jaar officieel de herfstevening valt( de zon stad nu precies op de evenaar en dag en nacht zijn even lang) ben ik de hele week al met de mabon viering bezig.
De rust weervinden na deze gekke onrustige zomer, die bijna geen zomer was.
De betekenis van Mabon heb ik al op een eerder log weergegeven.
Door de knuffelkinderen komt er nog een extra dimensie bij.
Met de oudste maak ik een seizoen tafel.
Het spijt me, ik ben nog steeds mijn camera-cd-rom kwijt, dus ik moet het met oude foto's en vooral woorden illustreren.
Over een tafel heb ik een velours kleed in veel tinten vlammend roodgoudbruin gelegd.
In bakken staan plukken sterretjes mos, verder paarden-en tamme kastanjes, beukennootjes en eikels met dopjes,diverse spar- den en larixappels, takjes met korstmossen.
Op internet ben ik nu op zoek naar ideetjes/patroontjes voor viltfiguren( de doos met wolvilt staat al klaar)
Terwijl we in het bos onze schatten bij elkaar zochten in de grote mand, zagen we zoveel verschillende paddestoelen.
Oma, wat wonen hier dan veel kabouters; wist het oudste knuffelkind.
Dat kabouters in het bos wonen weet ook het jongste knuffelkind tijdens het vertellen van een verhaaltje.
En in de Efteling; weet ze na even denken.
En dan met een stralend lachje: zullen we daar naar toe gaan.
Ach, afstanden bestaan niet wanneer je in sprookjes gelooft, wanneer je kind bent:))

10 opmerkingen:

Lutje zei

wat een prachtige herfstfoto

yvette zei

eikelhoedjes van een vilten eikeltje voorzien...kaboutertjes maken

oooh heerlijk dat je dat met je knuffels kan gaan doen........dag dag

Fluitenkruid zei

Mooi hoe je kleinkinderen dit meekrijgen, veel plezier! Lieve groetjes

Heksenbezem zei

Ook ik ben al de hele week bezig met het herfstfeest. Zaterdag krijg ik acht kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen op bezoek em maken we er een familiefeestje van.

Greetje Penning zei

;o)) prachtig!

Blessed Mabon! Zó'n fijne tijd. We vierden het woensdag al, op de eerste herfstdag (vandaag is Dirk niet thuis, vandaar). Op naar Samhain, de afsluiting van het jaarwiel....

Helena zei

Dat is weer eens een goed idee....ik ben het begin gewoon helemaal vergeten door alle drukte. Dit weekend ook hier maar eens een beginnetje maken met een herfsttafeltje :-)...dank je wel :=))

"Création" zei

Je hebt het zo beeldend omschreven Anneke dat ik de Herfsttafel zeer duidelijk voor ogen zie.
Heerlijk hoe de knuffelkindjes het vertellen, Geniet!!!

Liefs

Lutje zei

een fijn weekend, een leuke zaterdag en tot.....de volgende....

sandra zei

Blessed Mabon! Een prachtige herfsttijd gewenst samen met je knuffelkinderen.

merel zei

met een warme glimlach gelezen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails