woensdag 14 september 2011

Ik ben geen hufter


Ik had het al met opgetrokken wenkbrauwen gelezen, het artikel  over het onderzoek en de uitkomsten daarvan van een gelauwerde wetenschapper.
Uit dit onderzoek bleek dat mensen, die vlees aten vaker en meer hufterig gedrag vertoonden dan niet vleeseters.
Mijn mondhoeken krulden dan ook onwillekeurig toen ik een paar dagen geleden las, dat deze wetenschapper een wetenschappelijke doodzonde had gepleegd, omdat hij uitkomsten van zijn onderzoek verzonnen had.
Want ik eet vlees.
Hoewel ik een paar jaar niet- vleeseter ben geweest( ik noem het bewust geen vegetariër, omdat ik als viseter toch wel meedeed aan het leegvissen van de oceanen )
Maar ergens ontdekte ik, dat ik toch af en toe de kracht van vlees nodig had.
De balans vinden van meer mannelijke energie tegenover heel veel vrouwelijkheid.
Niet het anonieme vlees uit de super koop ik( veel van dat vooral Zuid-Amerikaanse  vlees zorgt voor de kap van de regenwouden, de vega sojaproducten trouwens ook), maar van de Schotse koeien, die zomer en winter in natuurgebieden lopen.
Hoe het slachten je ook mag tegenstaan, het gaat overpopulatie tegen en de verkoop van vlees zorgt voor aankoop van meer natuurgebieden en het onderhoud hiervan.
Mijn kippen, vooral de hanen, vinden ook uiteindelijk hun einde in mijn vriezer.
Maar ik weet, wat ik eet  en dat voelt goed:))

9 opmerkingen:

Lutje zei

ik eet (meestal)1x per week vlees, de rest veggieburgers, tofu enzo, en vis---> maar ook niet teveel, het is zoals je zegt, je moet je er goed mee voelen

Walter zei

Morge, vleesetende Anneke! Hihi.
Wetenschap of wat dan ook, we vinden altijd wel iets om onszelf te overtuigen van wat er wel of wat er niet goed is...Op de wetenschap (die altijd van anderen komt toch?) vertrouwen??
We kunnen toch nog steeds beter op onszelf vertrouwen. Alhoewel een beetje 'kennis' van de ander geen kwaad kan. Neem nou die vlierbessen!
;-)
Groetjes (valt dit ook onder wijsheden?hihi)

klaproos zei

precies zo is dat ..
laten we elkaar maar vrij laten in dingen doen en eten hé:-)

OT plaats jij bij mij reacties onder de naam anneke??

dan krijg je alsnog een dikke knuffel:-)
xxx

Fluitenkruid zei

Ik ben na jaren vega ook weer vlees gaan eten, niet de kiloknallers uit de supermarkt maar scharrel- en biologisch.
Geen suiker meer, geen smaakversterkers, zoetstoffen en ander bewerkt voedsel, ik kan het iedereen aanraden.

Haagje zei

Ik vond het wel te belachelijk voor woorden, zo'n nep onderzoek. Hij zal het wel grappig gevonden hebben.

@ Fluitje; Sinds ik voornamelijk biologisch eet lust ik bijna geen fastfood meer.

Liefs, Haagje

muireannz zei

Ik ben een vleeseter en ik vind het lekker, maar ik let op met de hoeveelheid die ik eet. Dat scheelt ook!

En wetenschap: ach die kan toch alles bewijzen.

Huize HenS zei

Mooi verwoord Anneke :-) en ik sta er precies hetzelfde tegenover en probeer in ieder geval er zo bewust mogelijk mee om te gaan en te weten wat ik eet!
Wens je een hele mooie dag!

fotorantje zei

t is allemaal niet zo gemakkelijk hé
ik eet weinig vlees, maar soms heb je inderdaad eens wat vlees nodig voor je krachten
maar jij bent zeker geen hufter!

HansDeZwans zei

Af en toe wat vlees kan geen kwaad, daar is nog nooit iemand aan gestorven.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails