donderdag 15 september 2011

Een cyclaampje in het bos


Ik had de sleutels gekregen, een lijstje met wetenswaardigheden, de kattenpaspoorten lagen binnen op de tafel.
Zo ging het gezin van een vriendin vorige maand op vakantie en mocht ik op hun vier katten passen.
Iedere dag even neuzen tellen, voerbakjes vullen, met het gietertje de waterbakjes bijvullen en de kattenbak fris houden.
En ook even kroelen en knuffelen met de twee aanhankelijkste op het tuinbankje.
Maar dan gebeurt dat, waar je niet aan wilt denken.
Kom je weer een ochtend in de tweede week het huis binnen.
Hé lieverd, slaap jij nog,
Aaiend over z'n lijfje voelde ik de kou en stijfheid.
Invoelend voelde ik z'n hart, het was heel snel gegaan.
Omdat het broeierig warm weer was en de vliegen onherroepelijk zouden komen, heb ik in de tuin een zacht plekje voor hem gemaakt.
Beschut, zodat de andere katten afscheid van hem konden nemen.
Daarna heb ik de telefoon gepakt voor een heel moeilijk telefoontje.
's Avond heb ik hem in een oude sloop in het bos begraven, zodat de jongetjes op hun manier afscheid van hem konden nemen.
Bach rescue druppels in het water van de andere katten gedaan.
Een cyclaampje markeert nu dat plekje in het bos.
Vriendinneke zei, dat ze blij was, dat juist ik op haar katten had gepast:))

11 opmerkingen:

Lutje zei

je vriendin weet wel waarom ze dit zegt, want jij bent een echte wereldse vrouw

Fluitenkruid zei

Wat naar om dat mee te moeten maken maar je hebt het zo liefdevol gedaan..

griet zei

Zeker weten dat je vriendin gelijk heeft ,is zeer liefdevol van jou ,en ze kunnnen ook afscheid nemen van een lief dier.
je bent een skattie hi xxxxx knuff en liefs xxxxxxx

muireannz zei

Hier krijg ik even koud van. Nare ervaring zeg! Maar ik denk dat je het fijn hebt aangepakt.

fotorantje zei

dat heb je heel mooi aangepakt Anneke, niemand kan dit beter dan jij

Annigje, zei

Wel heel vervelend voor je ,
niet leuk om mee te maken , maar ze hebben een mooi plekje om afscheid te nemen .

klaproos zei

ach gossie anneke,
da's minder mooi tuiskomen als je dit weet,
maar je hebt het wel mooi gedaan..

xxx

Lutje zei

een fijne vrijdag en voor straks een leuk weekend

wondelgijn zei

Je vriendin heeft gelijk... je bent de liefste poezenoppasser die er is! Wat moet je toch geschrokken zijn... Pffttt...

HansDeZwans zei

Als ik een kat had, zou jij er op mogen passen.

Lutje zei

een mooie dag wens ik je

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails