maandag 26 september 2011

Dag senseo



Ik houd van koffie, vers gezette koffie.
Ik denk, dat ik in mijn leven alle vormen van koffiezetten heb gedaan.
Behalve het snelfilterkoffiezetapparaat , onder meer de keteltjeskoffie bij mijn schoonvader( koffie zo in de groengeëmailleerde pot en met kokend water op laten koken, het italiaanse expressokannetje(nog steeds standaard in de caravan), de opdrukkan( niet echt een succes) ,café filtre, wat je drinkt met heel veel warme melk er in, de perculator kan en zelfs zo'n ding met twee glazen kannen op elkaar( leve moederdag), mooi maar onpraktisch destijds in een gezin met jonge kinderen.
Nog zo'n moederdag kado was jaren geleden het senseo apparaat, omdat dat in het tijdsbeeld paste.
onderschat  nooit de kracht van reclamefolders.
Ik houd niet van senseokoffie, het mist voor mij de echte koffiesmaak en geur.
Al gauw verdween het ding naar mijn praktijkkamer, voor klanten, die koffie wilden ipv thee,
Deze zomer tijdens de opruimronde op die kamer, kreeg het ding een nieuwe bestemming.
Weggegeven aan een alleenstaande jonge moeder, die het niet zo ruim heeft om een nieuwe te kopen  en hier ontzettend blij mee was:))

11 opmerkingen:

Lutje zei

koffie giet ik op op ouderwetse wijze, ik heb zelfs mijn koffiezet weggegeven

yvette zei

Anneke, ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet van senseo hou maar ik heb wel een nespresso apparaat..........heerlijk!!!!!!!

Walter zei

De mijne is na jaren "overleden" vanwege een onduidelijk gebrek. D.E. hebbe zijn ziel, ik hoef er geen meer...Gewoon weer koffie "zetten"!
Groetjes

Fluitenkruid zei

Echte koffiegenieters zetten de koffie niet in een senseo apparaat :-)
Lief dat je er iemand blij mee gemaakt hebt.
Mooie week, lieve groetjes

Heksenbezem zei

Op wat voor manier zet je nu je koffie? Ik ben ook niet echt gek op de senseo, maar wel op het gemak ervan.

Anneke zei

@heksenbezem;mijn lief(die eerder opstaat dan ik zet 's morgen met het braun snelfilterapparaat een volle pot en dan direct in de thermoskan.
als ik extra tijd maak, zet ik de koffie in de bruin porceleinen opgietkan met filter.
sterk geconcentreerde koffie, die je drinkt met veel hete opgeklopte melk, dat vind ik de lekkerste koffie:))

Greetje Penning zei

ah, fijn toch, dat je er iemand anders blij mee kan maken! Jee, nee, senseo is geen koffie, dat is senseo ;o) Wij malen de bonen in een oude koffiemolen en gieten gekookt water er bovenop in een emaille pot, laten trekken, even zeven, klaar. Heerlijk.

fotorantje zei

senseo, is dat niet zo'n Clooneykoffietje, hihi

mevrouw Jee zei

Wat fijn dat je iemand blij hebt kunnen maken met het apparaat. Mijn man drinkt senseo, niet eens omdat hij het zo lekker vindt maar het is zo snel klaar. Ikzelf drink maar 1 kopje koffie per dag en zet dat in een piepklein potje. Flink sterk, gekookte melk er op en iets lekkers er bij. Maar eigenlijk gaat er niets boven koffie-extract wat aangelengd moet worden met hete melk of water. Wie weet ga ik dat weer eens doen :)

Anneke zei

@fotorantje; nee, George Clooney drinkt nespresso.
senseo heeft ipv metalen cupjes, papieren pads:))

klaproos zei

da's toch ook een mooie bestemminge assaya:-)

ik hou wel van senseo maar heb daarnaast ook een gewoon koffiezetterke gekocht,
die is soms dan toch weer lekkerder :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails