maandag 19 september 2011

Appeltijd



Ik had ze al aan de boom van een kennis gezien dit jaar.
Eerst de bloesem, daarna de jonge vruchten tot steeds meer blozende appels.
Het is een heel goed appeljaar.
Vandaag stond  weer een mand appels op  mijn aanrecht.
Van eerdere jaren weet ik, dat deze appels een bijna rood goudkleurige moes of gelei geven.
Gelei wordt het dus.
Nu ik heb alleen een luxe probleem, de glazen potjes zijn bijna op:))

Update: een koffie/theerondje leverde mij vandaag een paar dozen kleine weckpotten op.
Ik kan weer verder:))

6 opmerkingen:

Lutje zei

dat is spijtig want er gaat niks boven zelfgemaakte confituur

Fluitenkruid zei

Je bent dit jaar volop aan het inmaken geweest, wat zal je voorraadkast lekker vol staan. Heerlijk om straks met koude dagen de zon in je gerechten te proeven.
Lieve groetjes Jannet

klaproos zei

oei...
potjes bijna op,
maar eens rondvraag gaan doen assaya,
wij zijn naar haspengouw geweest, daar is de oogt in volle gang,
"geweldig" wat mooi zeg

Christiene zei

Ha Annneke,veel werk maar mooi om te zien je eigen winkeltje daar mag je trots op zijn.
Groetjes Christiene.

Lutje zei

hopelijk zit je confituur al in die potten

Annigje, zei

Jammer dat je kasten niet vol zijn ,
anders had ik nog wel een plaatsje vrij hoor !
lol

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails