vrijdag 1 juli 2011

Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig! (1)

Bij het journaal op de tv( Rutte legde het huizenverkoopplan wbt de overdrachtsbelasting uit) moest ik ineens denken aan de het Rad vanFortuin jaren geleden op de tv.
Daar kregen de deelnemers aan het eind van het spel een prachtige kado-doos.
Later bleek die doos leeg te zijn.
Deze nieuwe wetswijziging ( de overdrachtsbelasting gaat van 6 naar 2%  voor de duur van een jaar) heet de huizenmarkt te stimuleren.
Hoe naïef kun je zijn?
Nog voor de eerste huizen verkocht zijn, zullen de gedaalde huizenprijzen weer omhoog schieten, waardoor een huis dat eerder misschien 2 ton moest opbrengen, al snel weer 230.000 voor gevraagd wordt.
en de nietsvermoedende starters( daar was dit uiteindelijk toch voor bedoeld) zal na de aankoop een jaar later als de oude situatie weer van kracht wordt de waarde van hun huis ineens zien verminderen, waardoor  doorstroming naar een ander huis onmogelijk wordt of dat ze bij een gedwongen verkoop met een enorme schuld blijven zitten
Nee, gewoon afschaffen, die hele overdrachtsbelasting of de situatie zo laten zoals het nu is, want ik krijg op dit moment vaag het gevoel, dat dit weer een VVD trucje is, waar alleen de allerrijksten weer beter van worden:))

12 opmerkingen:

Martine zei

een VVD trucje............ opgeklopte lucht zul je bedoelen. Daar hadden we de laatste tijd al zoveel van en daaraan gaan we ten gronde. Ook jonge mensen moeten een huis kunnen kopen om een gezin in te stichten maar zo word hun dat onmogelijk gemaakt.
Weet je Anneke, ik ben een heel blij en optimistisch mens zolang ik me afzijdig houd van politiek....... dan komt mijn donkere kant naar boven.
XXXm

Chantal zei

Ik denk dat wat je ook doet, de huizenmarkt moeilijk te beinvloeden is, de consument bepaald die toch voor een groot deel door allerlei andere zaken bepaald.

klaproos zei

als we gaan ... dan gaan we met z'n allen assaya, op een zooitje vvd'r na, die doen de deur lachend dicht, en kloppen hun handen af,
zó dát hebben we weer geflikst amice...

nee assaya, geen politiek meer voor mij, daar heb ikmaar een woord voor,
"JUGH"

gerdaYD zei

Tja, en ik vrees dat het nog maar het topje van de ijsberg is...
Bedankt lief Anneke voor je mooie reactie op het goede nieuws, en maak er toch nog een fijn waakend van, zet al die zorgen nu even van je af hé!

Helena zei

Ik vrees met je mee Anneke en denk soms maar dat ik er niet te veel bij na moet denken (politiek), maar ook dat stemt niet positiever helaas.
Wens je in ieder geval een heel mooi weekend.

christiene zei

Ha anneke,ze hebben weer een hoop Nederlanders op stang gejacht en zakken leeg geklopt.
En denken dat ze hun vakantie zelf verdiend hebben.
Groetjes Christiene.

MarjaToBe zei

Ik denk dat dat jagen wel mee zal vallen - want zeg nou zelf met die grote investeringen zal alles gewikt en geweegt worden.
Vind het alleen gek hoe mensen er mee omgaan. Ze steunen de starters geen zins

Lutje zei

als je 't maar weet.....

Marlou zei

Hai Anneke,

een VVD-trucje.
Ja... ik denk dat je dat goed gezien hebt!
En goed, dat je even je gram spuit.
Er gebeuren wel meer dingen, waarvan ik denk: écht VVD.
Zoals die lui, die in een SUV rijden tegemoet komen. Echt ergerlijk.
Ik zou a la minute een andere regering willen.

We blijven hopen op een betere wereld.
We houden goeie moed...

Liefs, Marlou

.

Marlou zei

Hai Anneke,

had ik me daar toch een vurig pleidooi voor een andere regering geschreven, was mijn reactie ineens weg.
Wel verdikkeme.
Zal ook wel een VVD-trucje zijn.

We houden goede moed, ondanks alles.

Liefs, Marlou

.

Lutje zei

ik wens je een hele leuke dinsdag

Marlou zei

Lieve Anneke,

nu zie ik, dat mijn eerste reactie van gisteren gewoon geplaatst was.
En dat ik tot twee keer toe de VVD van trucjes beticht.
Dat zal ik ook altijd blijven doen.
En ik zal nooit snappen hoe het mogelijk is in deze tijd, dat zulke trucjes toegepast worden.

Ik wens je een hele smakelijke en vrolijke dag toe!
liefs, Marlou

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails