woensdag 6 juli 2011

Niet dus


Wil jij deze huisregels hier ook invoeren, zegt ze en op de tafel ligt een vel geprint en gelamineerd papier.
Ik lees en moet inwendig lachen.
Heel onschuldig vraag ik, wat is dit?
Haar nieuwe huisregels voor het kind en die moesten ook in ons huis doorgevoerd worden.
Ik pak ook een vel papier en schijf een aantal getallen op en schuif het papier naar haar toe.
Wil je dan ook maandelijks dit bedrag naar dit rekeningnummer overmaken.
Want als jij in ons huis de zaak wil overnemen, mag je dat ook doen voor onze vaste lasten.
Nee , natuurlijk gelden jouw regels niet in ons huis, hier gelden onze regels.
Niet die van rigide controle, maar die van liefdevolle grenzen van veiligheid.
Daar moest ze het mee doen.
Zo moeilijk, die mensen, die hun hele leven onder controle willen hebben, die verstarring:))

18 opmerkingen:

oma leentje zei

Hahah dat heb je mooi opgelost... Wij hadden een overbuurman die zich ermee bemoeide dat we een kano in de tuin hadden liggen.Vond hij storend. De beste man woonde aan een heel andere kant dus zag hem niet eens (was in onze achtertuin) Ik zei toen tegen hem joh als jij mijn huur betaald , wil ik dat best doen. Hij zei niks meer. Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers zullen we maar zeggen.

Lutje zei

goed gereageerd

klaproos zei

geweldig,
goed zo, weg met al die controle,

je bent een oma naar mijn hart, dat gaat jubelen als ik zulke heerlijke dingen lees,
wat zal het kindje het fijn hebben bij jou:-)

dikke knuffel
xxx

Kleurrijk zei

Ik wordt moe van de hedendaagse mentaliteit om alles onder controle te willen brengen. Alsof dat het leven leefbaarder maakt. En alsof dat maakt dat er geen ongelukken en andere ""enge"" dingen kunnen gebeuren.

Helena zei

Wat creatief opgelost Anneke, en wat heerlijk voor 't kind :-) al lijkt het me niet makkelijk! Dikke knuffel

Marlou zei

Mooi gedaan, Anneke...

"Wil je dan ook maandelijks dit bedrag naar dit rekeningnummer overmaken..."

Echt goed gedaan.
Ik ga het onthouden!

Liefs, Marlou

.

Greetje Penning zei

;o) wat een superreactie van jou!

tja, 't is wat met die controledwang...

Walter zei

Tja, zo af en toe probeert men wat uit! ;-)

fotorantje zei

bbbbrrr k mag er niet aan denken, al die controle regeltjes
groot gelijk!!!

Annet zei

Zo weinig speels Anneke...

Bamboe buigt maar starheid breekt..

Liefs van Annet:)

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat heb jij prachtig opgelost, anneke;

voor eens en altijd! :-))

Lutje zei

een fijne donderdag

MarjaToBe zei

Ik denk dat jij er op wijze wijze er op gereageerd hebt - fijn dat jij voor jezelf je grenzen hebt aangegeven.
Maar het is ook fijn om te weten dat zij hierin nog om haar kind geeft:)

Chantal zei

Is dit JOU overkomen, wat bizar... gelijk heb je... als JOUW regels gewoon normaal zijn, moet dat voldoende zijn

Fluitenkruid zei

Ik ben verbaasd hoe goed je dit opgelost hebt.
Lieve groetjes

sakuraimogenyakarin zei

Geen idee hoe het precies zit, maar ik vind het wel logisch dat twee mensen die verantwoordelijk zijn voor een opvoeding van een kind samen overleggen wat wel en niet (beetje continuïteit), maar om zo de regels te komen voorleggen. Hmm, neen, dat hoort niet. Openheid en eerlijkheid is een goed begin, maar zo'n houding dus echt niet.
Regels zijn voor een kind niet slecht, maar ik hou meer van jouw regels dan van gelamineerde papieren XD

christiene zei

Ha Anneke,wat heb je dat fijn opgelost
weinig woorden maar wel duidelijk.
Groetjes Christiene.

gerdaYD zei

Dat heb jij inderdaad knap opgelost Anneke! En ben je nu al wat beter? Sterkte meid, en om je even aan het lachen te brengen, dit:

This is the sound of
The sound of what we call
A snotnose

Druipneus, snuitneus
'k Heb een kras in m'n keel en de kou in m'n kop
'k Heb de nies in m'n neus en m'n cleenex is op

Ha ha tsjie
Ha ha tsjie
Ha ha tsjie

Dit is Roger Simons uit Londen
Ik heb altijd een, ha ha tsjie, verkoudheid

Ha ha tsjie
Ha ha tsjie

Wel, dat is waar
Ze hadden mijn pijp afgepakt
Ze hadden mijn hoorappareil afgepakt
Maar vooral mijne zakdoek
En dat is spijtig

Hatsjie
Hatsjie
Hatsjie
Hatsjie

Awel, ik zeg het Mark, euh
Winnen zat er dik in vandaag, maar euh
Ik zeg het, ik sukkel al weken met een euh
Oh, pardon Mark

Druipneus, snuitneus
'k Heb een kras in m'n keel en de kou in m'n kop
'k Heb de nies in m'n neus en m'n cleenex is op

Ha ha tsjie
Ha ha tsjie
Ha ha tsjie

Verkeersinformatie
Tussen Lespimont en Lagorge zijn de sinuswegen danig verstopt
U moet opletten voor slipgevaar

Leo, hedde gaa ne zakdoek bij, jongen
Neeje, wa moek dor dan mee blijven
© Frank Dingenen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails