donderdag 14 juli 2011

Honger


In een deel van de wereld  sterven mensen van de honger.
Vooral vrouwen en kinderen.
Kindjes in de leeftijd van mijn knuffelkindjes zie ik levenloos in doeken verpakt in de grond gestopt worden.
en soms ook niet eens.
Op de vlucht achtergelaten lichaampjes vallen ten prooi aan wilde dieren.
Wat zijn wij voor een ras, dat miljarden kan investeren in ruimtereizen, oorlogen, Olympische Spelen en voetbal-WK's, maar  (als er structureel niets gebeurt) de komende tijd 10.000.000 mensen van de honger laat omkomen?
Het ligt niet alleen aan de enorme droogte periode, nee, wij zullen ook moeten veranderen.
En heel snel ook, want anders zal wat nu, daar in Afrika gebeurt, zich ooit tegen ons keren;))

15 opmerkingen:

klaproos zei

vol ongeloof kijk je naar de beelden op tv....
dat begrijp ik ook niet assaya,
er wordt wel hulp geboden maar té weinig..

merel zei

Het zijn schrijnende beelden ....

Fluitenkruid zei

We zijn struisvogels geworden..
Goed dat je erover schrijft Anneke

Marlou zei

.

"Wat zijn wij voor een ras, dat miljarden kan investeren in ruimtereizen, oorlogen, Olympische Spelen en voetbal-WK's, maar (als er structureel niets gebeurt) de komende tijd 10.000.000 mensen van de honger laat omkomen?"

Ik ben het helemaal met je eens.
Draai de investeringen om en doe het goede.
Doe dat, wat er gedaan moet worden.
En wel meteen...

.

Chantal zei

het is een combinatie denk ik; de droogte en de wereldinstelling

vlasje zei

Ja, je hebt gelijk, maar het is moeilijk als er niets aan de regimes ter plekke iets veranderd. Dan blijven slechte situaties zich voordoen en komt goedbedoelde hulp vaak niet eens ter plekke. Wat je dan kunt doen???

Martine zei

Het is hemelschreiend te moeten aanzien dat wij oorlogen kunnen financieren maar niet de kinderen kunnen voeden.............
XXXm

Wondelgijn zei

Ik vraag me soms weleens af: hoe immuun zijn we geworden voor deze beelden? Aan de andere kant... als ik zie hoeveel Nederlanders kunnen scoren tijdens acties die gehouden worden, weet ik dat er diep van binnen in ons nog een vrijgevig mens verscholen zit! Het moet alleen af en toe wakker geschud worden...

Anneke zei

@wondelgijn; het gaat niet alleen om een inzamelingsactie van 555.
het gaat om bewustwording.
het heeft daar 6 jaar niet geregend.
als het hier drie weken droog is, klagen dat onze tuintjes te droog worden.
het heeft te maken met waterbeheersing, milieu, economische zelfstandigheid( hoewel noodhulp nu echt noodzakelijk is, zit niemand op een aalmoes te wachten)
ik denk dat op de bilderbergtop jongstleden het niemand het heeft gehad over dat deel van afrika;))

christiene zei

Ze kunnen de beelden niet vaak genoeg laten zien.Hier is het tuintjes sproeien en zwembaden vullen.
Groetjes Christiene.

MarjaToBe zei

Ik ben er al mee bezig:)

fotorantje zei

heel erg is dat allemaal
het zou niet mogen zijn

colourfullflowergirl zei

Ik ben stil...

yvette zei

we can fund war but don't feed the poor

Helena zei

Gelukkig zijn we niet allemaal blind en doof Anneke :-) Alleen gaat het verander- ofwel bewustwordingsproces nu eenmaal nooit zo snel zoals degene (wij) die zich wel druk maken om het behoud van onze wereld zouden willen natuurijk. En ja, natuurlijk is de mensheid (wij included) niet slim bezig met moederaarde. Maar wat in zovele jaren langzaam doch gestaag wordt afgebroken, is niet binnen korte tijd weer opgebouwd. Gelukkig - en daar ben ik van overtuigd - doen velen met ons wel degelijk hun best, maar ook wij kunnen niet de hele wereld redden (helaas)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails