donderdag 7 juli 2011

Hatsjie


Knuffelpeuter was niet helemaal in goede doen( zoals ze hier zeggen) en liet me na de oppasdinsdag met meer dan een heleboel kusjes naar huis gaan.
Een echt zomergriepje, wat dus gewoon een flinke verkoudheid is.
Veel gehoest en gesnotter, maar niet het lamlendige van een echte griep.
Er staat een pan met kippenbouillon( van onze eigen kippen) op het vuur, de pot met honing staat voor het grijpen en ik heb mijn ijsthee ingeruild voor zelfgemaakte vlierbloesem limonade en tijmthee.
Het knuffelkind, dat hier vanmiddag gedropt dreigde te worden, werd abrupt weer meegenomen uit angst voor besmetting.
In mijn dikke wollen lievelingstrui met een boek in het middagzonnetje op de patio genoot ik al niesend en proestend en telde mijn zegeningen.
Dit lijkt een heerlijk weekend te worden:))

15 opmerkingen:

oma leentje zei

Heerlijk zo'n natuurlijk pencelinekuurtje van de kippensoep. Hoop dat het allemaal snel over is ...

klaproos zei

whahahaha elk voordeel eh se voordeel , ehhhh

je snapt me wel hé:-)

beterschap assaya

Annet zei

Heilzame kibbesoeb:)
En veel rust aan het kopje:)

Liefs van hier met gezondheidsplezier:>)

Lutje zei

ik hoop dat je vlug je dikke trui kan uittrekken..
..

Chantal zei

Ook hier sloeg het zomergriepje toe hoor, van de weersomstuit denken we dan maar.

Marlou zei

Hai lieve Anneke,

mijn moeder zei altijd: joodse penicilline!
Kippesoep is het beste wat er is!
En ik snak er naar om die weer eens door haar te laten maken.
Maar helaas...
Nu maak ik het zelf.

En van je eigen kippetje... dat is dubbel zo goed!

Lekker uit"zieken" en dan gezond weer op...

Liefs, Marlou

.

Fluitenkruid zei

Vlierbes en kippesoep, dat moet zo weer over zijn. Doe lekker rustig aan Anneke en probeer tussendoor nog een beetje te genieten.
lieve groetjes

pacopaintersatire zei

Met een boek in de zon.Dat geeft voldoening

gerdaYD zei

Oei, minder leuk nieuws hier, lief Anneke! Ik hoop dat je snel weer beter wordt, verzorg je goed hoor, zodat jij je knuffelpeuter weer snel bij jou mag hebben!

griet zei

hay meis hi rustig aan met je kouwtje .
ik las over de regels van je knufelkind,ben het niet helemaal met je eens ,ik denk dat het kind soms in de war raakt als de dingen overal anders zijn ,vooral de gevoelskinderen .
de onze probeert ook de afstand bediening en telefoons te regelen ,en de radio en zo hi 10 maanden,wil ik dus niet is geen speelgoed,dus dat is een duidelijke nee ,maar voor de rest krijgt hij zoveel liefde en warmte ,en die blik als hij me ziet is met geen geld te betalen .
xxxknuffffffie en liefs xxxxx

christiene zei

Ha Anneke,het is net wat je zegt een lekker kippesoepje een dag je rust een boek en een zonnetje doet de rest.
Beterschap.
Groetjes Christiene.

Anneke zei

@griet OT omdat mijn grenzen(lees regels) al langer bestonden zij het niet op gelamineerd papier.
omdat zij de eerste levensjaren van het kind een doe maar raak en alles mag houding heeft gehad.
moeten wij dan in een keer in de pas meelopen, nee toch
het blijft borderline:))

Wondelgijn zei

Vlierbloesemlimonade.... heb jij daar een recept van? Ik ben toch zo benieuwd hoe dat smaakt!

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat klinkt niet zo best, anneke, maar met die voortreffelijk huisapotheek van jou kan het niet anders dan dat jij heel snel verlost gaat zijn van alle mogelijk kwaaltjes! :-))

fijn én gezond weekend,

fotorantje zei

ik hoop dat het ondertussen al wat beter is Anneke
je hebt alle geneesmiddelen bij de hand lees ik, dat komt binnen de kortste keren goed

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails