donderdag 21 juli 2011

De chakra aspecten van liefde



Hoewel we het vaak niet met elkaar eens zijn, kunnen mijn dochter en ik elkaar juist heel goed vinden op het spirituele/paranormale vlak.
Deze week hadden we een simpel gesprek over liefde houden van en verliefd-zijn, zomaar eigenlijk.
Ik zei: eigenlijk heeft verliefd zijn niks met harte-energie te maken.
't Is puur  iets van de zonnevlecht, van het middenrif chakra
Ja,- wist zij op te noemen: macht, afhankelijkheid, onbalans( ik hou van hem/haar, maar houdt hij/zij ook van mij?enz) jaloezie,  onzekerheid, verdriet, verlies,pfff.. 
Kortom we zijn de hele chakra afgegaan.
Het houden van in het basis chakra_ is alleen ik-gericht, niet naar de buitenwereld, net als een pasgeboren zuigeling of een dier.
Is over-leven, slapen,eten, poepen en piesen.
Het houden van in het sacraal chakra- dat is pure lust( als het hart chakra er niet mee is gemoeid)
dat vriendje, dat misschien ooit zei: als je van me houdt, dan doe je het met me. Dat had natuurlijk met liefde niks te maken. daar heerste het sex-chakra.
Het houden van in het hartchakra dat heeft met liefde, compassie te maken, maar kan ook leiden tot overbezorgdheid en bezitterigheid.
Het houden van in het keelchakra; dat is de liefde voor het creëren, dat zijn de componisten, de kunstenaars op welk gebied ook, de mensen met groene vingers, keukenprinsen en -prinsessen, mensen die hun leven vorm en kleur weten te geven.
het houden van in het voorhoofd chakra; hier word de soulmate gevonden.
je herkent elkaar van...ja waarvan eigenlijk, misschien van een vorig leven.soulmates zijn vaker maatjes, dan lovers.
Het houden van in het kruin chakra.dat was de moeilijkste.
Dat is alles, al het materiële loslaten, alles wat achter je ligt, weten dat je één bent met het Universum, het Hogere. dat alles met elkaar verbonden is, dat als jij lijdt, dat dat ook mijn pijn is, dat als ik liefde verspreid, dat zich dat over de hele aarde uitvloeit tot in de verste hoeken van het heelal:))

15 opmerkingen:

klaproos zei

prachtig om hierover te lezen assaya,

ik kan ze allemaal afgaan :-)
ze werken als een tierelier,
en love...
is all we need,

fotorantje zei

heel interessant Anneke
persoonlijk vind ik een soulmate veel belangrijker dan het verliefde, dat verliefde kan overgaan, het soulmategevoel kan nooit overgaan en blijft in je hart voor eeuwig, gewoon houden van, puur

Walter zei

Altijd weer goed om even aan herinnerd te worden.
En blij dat ik je even aan het lachen heb kunnen maken! (Moest er toen ineens ook om lachen, hihihi)

Lutje zei

Lof is all you need....
Je hebt dit mooi omschreven en geschreven

Marlou zei

Parchtig, Anneke...

wat fijn, dat je die spirituele "link" hebt met je dochter. En dat jullie zomaar tijdens de afwas alle chakra's zijn afgegaan.

De laatste vind ik echt mooi:
"...als ik liefde verspreid, dat zich dat over de hele aarde uitvloeit..."

We dienen veel liefde te verspreiden.
Dat is hard nodig...

Ik stuur je liefde.
Xxx, Marlou

.

Helena zei

Mooi Anneke.... wat toch als we de liefde niet hadden he :-))
Dikke knuffel en een mooie vrijdag

Fluitenkruid zei

Wat een mooi gesprek Anneke, ik hoop dat ik mijn kruinchakra ooit eens goed ga ontwikkelen.
Fijn weekend, lieve groetjes

MarjaToBe zei

mooi!

christiene zei

Mooie woorden Anneke,en ook dat je met je dochter
hier dieper op in gaat op dit vlak.Moeder en dochter hebben toch iets gemeen.
Groetjes Christiene.

Martine zei

als je met je dochter zulke gesprekken kunt hebben komt alles andere wel goed. Dat is alleen een kwestie van tijd.
XXXm

curieuzeneuzemosterdpot zei

liefde heeft vele namen!

en blijkbaar ook vele chakra's? :-))

fijn weekend, anneke!

gerdaYD zei

Wat heb jij geluk om zo'n spirituele band met je dochter te hebben Anneke! Dar is aan niet veel mensen gegeven... Daarbij heb jij hier een schitterend interessant log bij geplaatst... dankjewel!
Fijn weekend meid, boordevol spiritualiteit!

merel zei

mooi dat je die verbondenheid hebt met je dochter ...

Lutje zei

ik wens je een hele fijne zondag

gerdaYD zei

De mooie groene edelsteen, Jade genoemd, staat in verbinding met het hartchakra... heb ik ergens gelezen. Klopt dat Anneke?
Fijne nieuwe dag en dito week, boordevol liefde!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails