donderdag 16 juni 2011

Sweet moments


De kamer is vol mensen, want mijn zoon is jarig.
Terwijl zijn lief iedereen van koffie en gebak voorziet, scharrelt het kleinste knuffelkind nog, ver over haar slaaptijd heen, in de kamer rond.
Iedereen probeert door plukken en trekken wat van haar aandacht te krijgen.
Logisch haast, wat het is ook een schatje, maar op dat moment van de dag net iets te veel.
Als ze mijn blik opvangt, stuur ik het gedachtenbeeld boek naar haar toe( wij beiden kunnen nog steeds zonder woorden communiceren)
Snel gaat op haar kleine beentjes naar haar boekenhoekje , pakte een boek en wurmt zich net zo snel tussen alle grote mensen benen door en klautert met boek op mijn schoot.
Dan is de rest van het gezelschap totaal oninteressant geworden, ze laat zich niet afleiden.
Ik lees zachtjes voor en zij luistert vol aandacht.
Mijn zoon lacht en geniet.
Dan knik ik, het is genoeg.
En samen met haar pappa en mamma gaat het kleine meidje naar boven, naar haar bedje. 
Welterusten lieverd:))

19 opmerkingen:

vlasje zei

Mooi en heel bijzonder!!

Wondelgijn zei

Koesteren, dit speciale gevoel!

Walter zei

Zo grappig hoe jij de term "lief" hanteert...toevallig een begrip waar ik mij de laatste tijd op een speciale manier mee bezighoud.
En dan het woord "meidje", daar zit al meteen schattigheid bij in gebouwd!
Lekker!
Groetjes.

MarjaToBe zei

Heel fijn hoe je met haar om kan gaan, en wat een heerlijkheid als dat contact zo automatische en fijn gaat

fotorantje zei

wat lief en mooi, en wat een heerlijke woordeloze communicatie tussen jullie

klaproos zei

ahhhhhhhhhh
wat heerlijk assaya, wat een zalige communicatie

proficiat met je zoon,

xxx

Fluitenkruid zei

Gefeliciteerd met je zoon en wat een mooie manier van communiceren met knuffeltje, hopelijk kunnen jullie dat nog lang samen doen.

Martine zei

ik hoop dat je dat woordeloos communiceren met haar lang kunt vasthouden...........
XXXm

Chantal zei

Bizar te lezen dat je die connectie hebt, ik kan me daar zo weinig bij voorstellen

Chantal zei

Ben ik daar wellicht te aards voor...

Annet zei

Prachtig dat je nu nog zonder woorden kunt communiceren...met iemand met wie ik een nauwe band heb kan ik dat nog steeds...Ver buiten de magische leeftijd:)

Gefeliciteerd met je Geminizoon:)

"Création" zei

Mooi en heel bijzonder deze communicatie met knufelkind Anneke, een gegeven om te koesteren, letterlijk SWEET MOMENTS!!!

En ondanks een ietsje te laat alsnog van harte gefeliciteerd met je zoon.

Lieve groet, Josephine

griet zei

jaaaaa dat is het anne heeft als klein kindje heel heftige aanvallen gehad van pseudo kroep ,en meerdere avodnen was de dokter om half 11 bij ons ,omdat ze het zo benauwd had ,en dan rustig in de badkamer te gaan zitten met een boekkie,was moeilijk ,vooral de eerst keer schrok ik me rot ,gek is dat daarna heeft ze nooit meer zoiets gehad ,maar op de een of andere manierklopt dit voor mijn gevoel .
fijn dat je alles eens duidelijk hebt gemaakt met kind ,heb ik laatst ook gedaan ,en het voelde voor mij goed, zij leven in zo'n andere denkwereld dan ik ,op het moment ,en dat mag ook ,maar is soms niet makkelijk .
fijn he zo'n moment met je kleinknuffie ,is alles waard zeker weten xxxxxxknuffffie en liefs xxxxxxx

Greetje Penning zei

prachtig!
en heel erg gefeliciteerd met je zoon!

Marlou zei

Hai Anneke,

eerst maar eens feliciteren met je zoon!
En dan nóg een keer feliciteren, want dit is wel heel fijn en bijzonder...

Ik ben er helemaal door geroerd!

Heel veel liefs van Marlou

.

Marjolijn zei

Proficiat nog met je zoon.
Ja, zulke momenten moet je koesteren, en goed opslaan op het schijfje van je hart.
Mooi hoor.
Op naar een fijn weekend meis.

gerdaYD zei

Zo mooi, Anneke, zo inmooi die non-verbale communicatie tussen twee wezens die elkaar zo liefhebben...

Lutje zei

doe hem een gelukkige verjaardag van me.
En als ik dit lees, dit is echt een moment om te koesteren....

christiene zei

Een moment,Anneke om voor goed vast te blijven houden
Houden van.
Gefeliciteerd met je zoon.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails