maandag 13 juni 2011

Eigen kracht


"Ik heb ruzie gemaakt" als een kind huppelde ik bijna de tuin in, waar mijn lief het gras maaide.
Ik hoorde een auto in de verte wegrijden.
Ruzie past zo slecht bij mij en toch was goed geweest.
We hadden een uur tegenover elkaar gezeten, waarbij ik minder plooibaar, meer vanuit mijn eigen kracht en aandachtigheid alle verwijten, alle slachtoffergedrag weggeveegd heb en teruggebracht naar eigen verantwoordelijkheid.
Het raakte me niet meer op dat moment, het was of ik beschermd werd door een pantser van licht en warmte, waardoor ik het gesprek ook kon beëindigen op mijn moment,.... klaar.
Het gaf lucht:))

16 opmerkingen:

Walter zei

Gefeliciteerd! Zelf heb ik enorme hekel aan ruzie, blijkbaar is het af en toe nodig en...idd het lucht op. Niet lang geleden een enorme "ruzie" met min zoon...ik liet mijn trots los en we vielen huilend in elkaars armen. Onze relatie was al goed, maar...nu nog beter!
Of het mij lukt om 's nachts met haring voor je deur te staan??? :))) Groetjes

Annet zei

Mooi, want ruzie komt uit je bron...dezelfde bron waar de liefde woont...

Het wonderlijke is wanneer ik alleen ben heb ik nooit ruzie....

En ik voel me het meest geborgen als mensen het beste in me naar boven halen...

Maar goed ik heb een zon-marsconjunctie dus ik mág, haha.....

Liefs van Annet

Martine zei

het is goed zo........
XXXm

fotorantje zei

goh Anneke ik kan geloven dat het je opluchtte
het kan al eens nodig zijn
maar ik kan het ook zo moeilijk

klaproos zei

aha ja nu begrijp ik waarom je zegt bij mij de confrontatie aangaan:-)
jawel , veel mensen doen dat niet, en laat je achter met een rotgevoel,
spreek je uit en zeg hoe en wat,
toppie,
mijn idee een goeie ruzie kan de lucht goed klaren

merel zei

het gaf je lucht en lucht is leven ... is goed

"Création" zei

Je zegt "Ik heb ruzie gemaakt" maar ik denk dat je meer je grens hebt laten zien, zo en niet verder. Mensen kunnen je totaal leegzuigen, en juist door jou intense, spirituele en warme persoonlijkheid denk ik dat daar maar al te vaak misbruik van wordt gemaakt. Misschien heb ik het mis,[???] maar dit voel ik er bij als ik jou stukje aandachtig lees.....
En ik vind het helemaal geweldig dat je dat zo hebt gedaan want dat lucht zeker op...

Liefs Josephine

yvette zei

Geweldig meissie...dat mocht ook wel eens een keer!

je keel is waarschijnlijk weer open?

Lutje zei

opkroppen is zeker niet goed...je moet je hart luchten....

Marlou zei

Hai Anneke,

ik kan het ook niet: ruziemaken.
Maar ik zou het misschien wel willen leren.
Aan de andere kant: als er geen reden is tot ruzie maken... waarom zou ik het dan moeten leren?

Maar goed... ik weet, dat het oplucht.
En ik ben blij, dat voor jou de lucht geklaard is!!

Liefs van Marlou

.

Fluitenkruid zei

Ik ben blij dat je het aandurfde en dat het goed voelt. Soms is het beter om te zwijgen en soms kan dat niet meer. Liefs jannet

Chantal zei

Ik kan HEEL slecht tegen ruzie, om zelf te maken, maar ook om te zien bij anderen, wil altijd de vredesduif zijn

Greetje Penning zei

op een goede manier ruzie maken, valt nog niet mee soms; of je bent te fel of je bent te bang. Vanuit je waarheid en het Licht zeggen waar het op staat, is de beste positie. Goed gedaan, wat zal jij je krachtig voelen!

MarjaToBe zei

Van Harte Anneke - hier heb ik ook een staaltje van gehad zaterdag.. en het lucht op. Thema was het zelfde en ook dat slachtoffer rol - het hangt denk ik in de lucht. Maar het is zo fijn dat je weer bij je eigen energie kan zijn.

gerdaYD zei

Een keerpunt in je leven Annekelief, hopelijk zal je dit moment koesteren en er aan blijven denken als puntje weer eens bij paaltje komen zou... Ruzie lucht inderdaad op, het laat de lucht tussen mensen opklaren. Tenminste, als die daarna weer bijgelegd wordt. Zonder dat er ook maar één verliezer is!

christiene zei

Fijn dat je de tafel hebt schoon geveegd
Ik hoop Anneke dat de lucht geklaard is
en je er een goed gevoel aan over gehouden hebt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails