maandag 27 juni 2011

Zomerzachtheid


De astilbe bloeit in zachte sneeuwvlokachtige pracht.
Het is heet vandaag, hoewel mijn megaparasol de patio goed koel houdt
Het voelt als vakantie, de rust, de ontspanning, de geluiden van kinderen en spetterend water. 
Geluiden, die getemperd worden door de hoge groene bomen om me heen.
Vogels en insecten hebben het druk met hun zoeken naar voedsel.
In de vijver plonzen af en toe de kikkers.
Naast me een stapeltje geselecteerde boeken.
Ik lees.
Maar langslopende buren mogen me storen.
De stoelen staan uitnodigend klaar en in de kan ijsthee glinstert het ijs.
Het is zomer:))

14 opmerkingen:

sandra zei

Mooi die bloeiende astilbe. En ja, eindelijk lijkt de zomer nu echt begonnen te zijn,

klaproos zei

jawel het is zomer en hoe:-)
heerlijk,die astilbe ook:-)
die geur alleen al , kan me in vervoering brengen:-)

Walter zei

Zalig, die luie lome zomerhitte!
Heerlijk futloos rondhangen...
En verder deze week er weer lekker tegen aan!

Lutje zei

een prachtige plant.
De warmte is zalig vindt ik, ik ga nu al buiten genieten....

christiene zei

Ha Anneke,ik kom even bij je zitten onder jou parasol,
wat is die mooi.
een glaasje ijs thee? ja lekker.
Geniet ze met volle teugen
groetjes christiene.

Fluitenkruid zei

Ik zou best even lekker bij je willen buurten :-)

Martine zei

Zomer, heerlijk......
heerlijk..............zomer!
Het is heet maar dan beweeg ik gewoon wat langzamer.
XXXm

vlasje zei

Gewoon aanpassen aan de omstandigheden en er het allerbeste uithalen! Prachtige foto!

MarjaToBe zei

mooi zomer eindelijk aanwezig en jij weet er mee om te gaan

Chantal zei

wat een mooie foto vandaag hier, prachtig

fotorantje zei

ja het is zeker zomer
die wuivende astilbe is prachtig
geniet van de zomer, je boeken, de mensen en je ijsthee

sakuraimogenyakarin zei

Ah, heerlijk een kan ijsthee en een boek :) Hopelijk heb je genoten van dat mooie weer, want het is alweer over zeg! :(

merel zei

jammer dat ik niet een van je buren ben

colourfullflowergirl zei

Heerlijk zoals je geniet. En wat een pracht van een plant. Die ijsthee klinkt heerlijk....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails