vrijdag 20 mei 2011

Vlooienkruid


Wat zal ik vor je meenemen, vroeg mijn vriendin, toen ze een week naar Schier(monnikoog) ging en ik voor haar katten ging zorgen.
Zoek maar wat mooie schelpen voor me, geen souveniertjes met groeten uit...( die worden toch vaak in Taiwan gemaakt)
Ze kwam terug met een gezocht en een gekocht pakje.
Mooie schelpjes en....."niet dat jij ze hebt, hoor"zei ze bijna verontschuldigend, terwijl ik het papiertje losscheurde., "maar ik vond dit wel bij je passen".
Er kwamen  linnen zakjes met voelbaar kruid er in uit, vlooienkruid.

Het wordt speciaal op Schier gekweekt( maar is in het wild langs de rivieren ook te vinden)
Zeelui namen het vroeger mee, tijdens hun weken op zee, om niet door ongedierte uit de slaap gehouden te worden.
Het krijgt bij mij deze zomer een plek op mijn nachtkastje.
Ik slaap met open raam en dan die steekmuggen,hè.
Een verdere optie is ook het te verdelen over drie kleinere buideltjes en dat in de hoezen van de hondenkussens te stoppen tegen de zomervlooien.
Leuk, als mensen je zo goed inschatten:))

15 opmerkingen:

Lutje zei

zeer interessant, ik leer weer wat bij.
Wel een leuke vriendin, die je zo goed kent

MarjaToBe zei

Het heelkruidje vind ik heel speciaal - het ontwapend en maakt je zacht:)
Wat ga jij lekker slapen zeg:)

klaproos zei

wat een leuk kruidje, ik hou m'n dieren goed in de gaten, en ze hebben eigenlijk nooit vlooien,.
teken wel :-)
is daar ook een kruidje tegen gewassen :-)

gerdaYD zei

Een schitterende vriendin Anneke!

Marlou zei

Hai Anneke,

wat lief, inderdaad!
Ik heb er nog nooit van gehoord... vlooienkruid tegen vliegen en muggen.
Zou wel wat voor mij zijn: de muggen vinden mij lekker.
Ik vind daar dus niks aan! heb niks met ze!

Een heerlijk en mugvrij weekeinde!

liefs van Marlou

.

Fluitenkruid zei

Wat een leuk kado, heb er nog niet eerder van gehoord.

Chantal zei

dat is pas een vriendin, als ze je zo goed kent... ik ervoer datzelfde gevoel deze week, met een bepaalde bloem die ik kreeg van een heel dierbare vriendin van me

Martine zei

Leuk, ik had er nog nooit van gehoord...........
XXXm

Greetje Penning zei

ah, wat leuk! en lief!

fotorantje zei

dat zijn de echte vriendinnen, die de moeite doen om iets te zoeken die bij je past

Jet zei

Wat een leuk kadootje , had er ook nog nooit van gehoord .
Maar wel heel lief om je zo goed in te schatten .

Liefs Jet.

colourfullflowergirl zei

Wat grappig...nooit eerder van gehoord.

curieuzeneuzemosterdpot zei

da's een heel mooi souvenier, anneke, zo'n stukje schiermonnikoog! :-))

fijn weekend,

gerdaYD zei

Merciekes voor het branden van je kaarsjes lief Anneke, het helpt al veel als iemand aan je denkt...
Fijn weekend meid, geniet er van!

Helena zei

Mooi :-)) en zo wens ik je ook een mooie weekend Anneke, geniet ervan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails