vrijdag 6 mei 2011

Smoothen


Smoothen betekend verzachten,glad(der) maken.
Staat mijn blender daarom 's morgens te draaien of is het vanwege het heerlijk resultaat,... de smoothie.
Marlou vroeg me naar mijn ochtend drankje.
Het is een mix van fruit, net wat er op de fruitschaal ligt, groenten( vaak komkommer) en wat kruiden.
Soms uit de tuin, maar ook vaak gewoon uit de natuur, zoals madelief, paardebloem, zevenblad, brand- en dovenetel, melde enz,
Soms met een lepeltje kurkuma erbij, een andere keer ook een kopje koude groene thee toegevoegd(ook zo'n anti-oxidant)
Vandaag is groen, de kleur van vrijdag en Venus.
Mijn smoothie  bestaat uit komkommer,meloen, munt en afgekoelde groene thee.
Dit is zo lekker om hier de dag mee te beginnen:))

9 opmerkingen:

Lutje zei

heel gezond en ik zit hier met een tas koffie....

Walter zei

Proost en een lekker weekend gewenst!

MarjaToBe zei

smoothen - ow zo leuk en ook heel gezond..

Marlou zei

Ahaaaa, dus dat is het geheim!
Nou ja... geheim...

Ik heb de glazen kan van mijn blender op de marmeren vloer laten vallen. Dat vond-ie niet leuk... Moet dus straks even een nieuwe kopen.

En dan... ga ik jouw recept uitproberen.

Dank je wel!
Het wordt een GROENE SMOOTHIE vandaag. Heerlijk!

Heel veel liefs van Marlou

.

Fluitenkruid zei

Als ik dit zo lees heb ik spijt dat ik mijn blender heb weggegeven..
Fijn weekend!

klaproos zei

mm
lekker klinkt dat :-)
ik begin de dag met brandnetelthee, vers geplukt:-)
heerlijk

Annet zei

Dat is ook lekker. Ik begin de dag met een fruitsmoesie of of een ommelet zonder brood (met spinazie of tomaat) - ik volg een rauwkostdieet maar vanmorgen hoorde ik dat het anti-dieetdag is:)
Wens je nog een zachte groene Venusdag;)

Annet * ~*

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik krijg op de slag een energieboost, anneke! :-)))

fijn én lekker weekend,

gerdaYD zei

Mmmmmm, zoals jij het beschrijft Anneke, daar komt het water van in je mond... toch?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails