zaterdag 21 mei 2011

Rabarber


Nog meer gekregen.
Gister kwam mijn lief met een vracht rabarber, echt heel veel.
Van het afgesneden blad maak ik met groene zeep een middel om het ongedierte in mijn tuin te lijf te gaan.
Deze jonge rabarberstelen bevatten minder oxaalzuur dan oude stelen of dat, wat na de langste dag geplukt zou worden.
Er zit veel appelzuur in, wat bloedzuiverend werkt, net als appelazijn.
Het is goed voor maag-en darmproblemen en een natuurlijk laxeermiddel.
Het zou ook vermagerend werken( mits je er natuurlijk geen bergen suiker bij doet. Ik gebruik stevia)
Ik houd van deze seizoengroenten:))

12 opmerkingen:

Haagje zei

Gisteren las ik nog dat stevia niet in Nederland verkrijgbaar is. Bestel je het via internet?

Liefs, Haagje

klaproos zei

ik ook,
gisteren kreeg ik een sapje met daarin rabarber verwerk, dat was in combinatie met de andere vruchten niet echt een godendrank, maar gelukkig konden we er om lachen :-)

rauw en met een dipje suiker...
hmmm
als kind waren we daar gek op ,

Fluitenkruid zei

Mijn zusje zou hier in een handomdraai een heerlijke taart van kunnen maken :-)

christiene zei

Anneke, dat is lang geleden dat ik dat gegeten heb
met veel suiker natuurlijk.
Fijn weekend
groetjes Christiene.

"Création" zei

Ben werkelijk dol op rabarber. En bedankt voor de mooie tip om het blad met groene zeep tot een mengsel te brouwen wat dan weer goed is tegen ongedierte.....Dat wist ik dus weer net niet;~)

Lieve groet, Josephine

gerdaYD zei

Er was eens een meisje, dat heette Barbara.
Ze hield veel van rabarber,daarom noemden ze haar rabarber-Barbara.
Toen ze groot was, begon ze een bar: de rabarber-Barbara bar.
Daar kwamen veel Arabieren, dat waren de rabarber-Barbara bar Arabieren.
Het waren ruwe kerels: de rabarber-Barbara bar arabieren barbaren.
Hun lange baarden lieten ze knippen door: de rabarber- Barbara bar Arabieren barbaren barbier!
© Oma' liedjes
Hihi. Maar bedankt voor de informatie, ik wist dat allemaal niet Anneke!

Martine zei

ik at vorige week in Zwitserland nog een desertje met rabarber. Met een aardbeienmousse middenin, erg lekker.............
XXXm

Greetje Penning zei

mmmm, wat zalig, ja!

Marlou zei

Hai Anneke,

hmmm! rabarber!
Wij hadden vroeger heel wat rabarber in de tuin.
Ik was er altijd gek op.
En nog.

Sinds vorig jaar heb ik een Stevia plant in de tuin.
Ik heb 'm toen gekocht via iemand, die bij mij gereageerd had. Op mijn weblog.
Zij heeft hem naar me opgestuurd.
Ik weet niet meer hoe ze heet, maar ik zoek het op...
Een paar blaadjes van de Stevia en je gerecht is heerlijk zoet!

Groetjes, Marlou

.

Marlou zei

gevonden!

Destijds gekocht bij Tuinelf:

http://agrarisch.marktplaza.nl/planten/Stevia-een-heel-zoetsmakende-plant-15206537.htm

Dagdag!
M.L.

.

curieuzeneuzemosterdpot zei

hmmm .. lekkere rabarber!

mijn kelder staat er mee vol? :-)))

Jet zei

Oh heerlijk rabarber , vroeger maakte mijn moeder dat veel en dan op een beschuitje heel dik ....net een gebakje !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails