zaterdag 28 mei 2011

Mijmertijd


De afgelopen vier dagen waren helemaal voor mij.
Geen kindjes om me heen, de vaste oppasdagen van vrijdag en zaterdag had ik afgezegd.
Kaarsjes aan, zachte mooie muziek in de cd-speler.
De tuindeur stond open terwijl de regen zachtjes neerruiste, als het even droog was gaven vogels hun mooiste concerten.
Ik heb  thee gedronken met een lang niet geziene vriendin, heel lief en dierbaar.
Jammer dat het leven van allebei vaak zo vol is, maar een datum voor de volgende ontmoeting is alweer gemaakt.
Bij de open tuindeur staat een oude leunstoel en daar zat ik de afgelopen dagen met mijn schrijfblok en pen.
Ik vind het heerlijk te schrijven.
En ik weet het nu al, het verhaal wordt zo mooi.
Het is voor mij een queeste door een bijzondere tijd
En soms dan staat de pen stil, dan droom ik.....:))

9 opmerkingen:

christiene zei

Je hebt het zo mooi neer geschreven Anneke dat ik me bijna die die vriendin voel die daar heerlijk met jou mee zit te genieten of mee zit te mijmeren.
Fijne momenten zijn dat om te koesteren.
Groetjes Christiene.

klaproos zei

heerlijk als je zo kunt mijmeren over dingen assaya, alleen het woord al hé, dat maakt al veel los,

lekker doorgaan met genieten,
xxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

ik zie het tafereeltje zo voor me, anneke! :-))

jij weet wat genieten is .. ;-))

fijne zondag,

Chantal zei

Ik kan me in zowel schrijven als lezen ook helemaal verliezen...

Fluitenkruid zei

Heerlijk dat je zo optimaal genoten hebt van de afgelopen dagen. En nu het fijne gevoel vasthouden of krijg je het weer druk?
lieve groetjes Jannet

Greetje Penning zei

wat beschrijf je het mooi... ik kan door ook zo intens van genieten....

(had jij er ook last van, dat je geen reacties kon plaatsen? raar he? nu is't weer goed, gelukkig!)

merel zei

daar droom ... mijmer maar ... geniet maar van de stilte ....

will-Art zei

Mooie mijmering bij een prachtige foto!

Marlou zei

Dag lieve Anneke,

ik zie je helemaal zitten in die oude leunstoel en hoor de druppeltjes van de regen.
Wat heb je dit mooi beschreven.
Net of ik er bij was...

Liefs van Marlou

PS. ik hou een weekje pauze.
Tot volgende week!

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails