zaterdag 7 mei 2011

Goudenregen slecht muren


Stel je voor dat je zo gekwetst bent, fysiek of innerlijk zo beschadigd bent, dat je die pijn niet meer, nooit meer wilt voelen.
Dan schakel je je gevoel, je emoties uit , je wordt afstandelijk, niet meer toegankelijk en leeft puur vanuit het
rationele, het verstand.
Om jezelf bouw je een muur die steeds hoger en dikker wordt.
De nacht, voordat ik de goudenregenremedie maakte deze week, was zo koud, het vroor 's nachts 8 graden en alles, wat wat op dat moment net begon te groeien, vroor die nacht af.
Boeren zagen de volgende dag de zaailingen op hun akkers zwart bevroren.en toch stond een paar uur later 's ochtends de zo'n weer stralend warm aan de blauwe hemel.
Zo koud voelt die emotionele kou ook.
Vlak bij mijn huis staat een gouden regen.
De afgelopen dagen is hij gaan bloeien als een explosie van licht.
Ik moet er iedere keer even bij stilstaan, zo mooi is hij.
Die dag, die ochtend mocht ik ook een bloementros gebruiken.
De deva, de spirit van de boom, vertelt, dat het haar kracht is, muren af te breken, die mensen om zich heen opgetrokken hebben, steen voor steen.
Net zoals de boom zelf weer bloeit, mag men zelf ook weer opengaan, weer gaan voelen, emoties en de eigen kwetsbaarheid weer tonen.
Het is niet erg, dat dat zo lang weggestopte verdriet of die boosheid, waarvan je zelf misschien niet eens wist dat het zo diep zat, er uit komt, dat mag.
Gouden regen helpt je er mee, dat een plekje te geven:))

17 opmerkingen:

gerdaYD zei

Emotionele kou is inderdaad verdomd ontzettend koud. Gelukkig heb jij je Goude Regen!

Anneke zei

@gerda; niet voor mij, maar ik zal met mijn druppels heel veel andere mensen en dieren kunnen helpen

Walter zei

Wat een mooi stukje, Anneke...
Ik dacht hierbij meteen aan de dame die mij stalkt.
Frappant, want op deze manier had ik het nooit eerder bekeken. Dank je, ook al zal dit wel "toeval" zijn. ;-)

klaproos zei

wat een schitterende plant assaya,
dat zou elk mens die in zichzelf gevangen is moeten doen hé,
"prachtig"

ik hou van de manier waarop jij dingen verteld,
kun je daar niet een dagelijks column van gaan maken :-)
xxx

Fluitenkruid zei

Wat een mooie remedie en wat goed dat de plant na die intense kou gewoon weer prachtig groeit, wat een kracht!

colourfullflowergirl zei

Bij ons begint de gouden regen nèt te bloeien. Hier is alles net iets later.
Maar ik kijk nu met heel andere ogen naar deze mooie trossen bloemen...fijn weekend Anneke

MarjaToBe zei

prachtig he - ik ben afgelopen dagen die gouden regen ook tegen gekomen, Deze boom geeft ook zo veel vertrouwen en kietelt om open te staan.

Kleurrijk zei

Mooi, het doet me goed dit blogje.

Greetje Penning zei

heerlijk he, die gouden regens over verkilde zielen.... de vorm en de manier hoe het groeit heeft al iets verzachtend, iets omarmends...

curieuzeneuzemosterdpot zei

zo'n fontien van gouden bloemekes ..

daar word je vanzelf warm van? :-))

fijne moederdag, anneke!

Helena zei

Mooi Anneke zoals je het omschrijft, behalve het 'licht' heb ik niet zoveel met de kleur geel, maar zoals jij het weet te omschrijven, zou ik er bijna voor gaan voelen :-))
Wens je een mooie, zon(nig)(moeder)dag

Jet zei

Prachtig omschreven Anneke , het heet niet voor niets de Gouden regen .
Als je er bij staat is het net goud als de zon erop staat .een regenbui van goud .
En de uitleg wat de gouden regen voor je kan betekenen is mooi !

Lutje zei

ik vindt het ook prachtig geschreven, ik kende die plant niet eens, wel de blauwe

gerdaYD zei

Annekelief, laat de Gouden Regen je nieuwe dag en de hele volgende week opfleuren, laat je niet kisten en geniet van het leven!

Annet zei

prachtig...ook gelezen over het hondendeurtje...maak je de remedies intuïtief...domme vraag denk ik want zo deed dr. Bach het ook:)

eergister liep ik helemaal naar achter op het land en zag dat bv eikenboompjes zwart waren in hun lentetopjes.....de luizen zullen er wel op af komen....

merel zei

maar goed dan dat er die gouden regen , hopelijk heb ik het nooit echt nodig

Marlou zei

Hai Anneke,

dit is echt mooi om te lezen.
Ik vind het geweldig, dat jij een bloementros mocht gebruiken.
Ben er gewon stil van...

Lieve Anneke... je bent een mooi mens,

Dikke pakkerd van Marlou

.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails