woensdag 4 mei 2011

Geel is balans


Ineens merk ik, hoe vaak ik de kleur geel gebruik deze dagen.
De gouden regen en de paardenbloem, die verwerkt zijn tot bloesemdruppels, de barnsteenketting om mijn nek om de berkenbloei-effecten te neutraliseren,de kurkumapoeder in een ochtenddrankje vol anti-oxidanten.
De lichtgele grand-foulard, die beneden op de bank, mijn bank, ligt.
Zelfs mijn nachthemdje is deze week geel.
En hoe is het met jou, vroeg mijn huisarts me vorige week,( ze kent de situatie met mijn dochter en kleindochter en weet hoe moeilijk soms het is)- kun jij het zelf nog een beetje aan?
Tja, af en toe geniet ik echt , maar er zijn momenten, die  loodzwaar zijn.
Het is niet iets wat je zelf zou kiezen als je de keuze had.
Juist op dit wankele koord tussen geluk en verdriet, is het zo belangrijk de balans te bewaren:))

Update:
In een glazen schaal drijven weer gouden regen bloesems in het water in de zon.
De koude nacht(het vroor 8 graden, de nieuwe maan en de stralende dag vandaag , dit wordt zoiets moois.
Later zal ik de werking en energie beschrijven:))

17 opmerkingen:

Lutje zei

dat is het fijne van de natuur, iedere dag een andere kleur, een ander volume, mooi!

gerdaYD zei

Geel maakt blij, het is de kleur van de zon en het evenwicht tussen donker en licht. En ik hoop zo voor jou Annekelief, dat jij ook een evenwicht in je leven vinden mag, ondanks àl je problemen...

klaproos zei

als je de balans kunt bewaren kom jij er sterker uit assaya,

ik draag veel geel momenteel, maar da's omdat het zo lekker zonnig is, zou je je kleren ook onbewust kiezen :-)

xxx

yvette zei

Anneke ik heb het even opgezocht omdat ik een beetje roestig geheugen heb en ik wist dat de zonnevlecht zo belangrijk is voor jou op dit moment

De kleur van het derde Chakra. Geel wordt in verband gebracht met energie, macht en emoties. Geel straalt ! Geel verdraagt geen begrenzing. Geel is het symbool van de zon. Geel versterkt de Ik – en denkkrachten. Vuilgeel kan wijzen op ziekte. Geel is ook de kleur van het waarneembare deel van het intellect.
Geel staat voor: opening naar wijsheid, rijpheid, verlossing, suggestie naar plezier, vrolijkheid, vreugde, stimuleert de verbeelding, maar ook jaloezie, agressie, onenigheid, wilskracht, geestkracht

Chantal zei

De natuur verandert elke dag, elke minuut eigenlijk en dat moet je willen zien, het kan je zoveel kracht geven

Martine zei

grappig omdat ik net een t-shirt geel geverfd heb, maar dat is veel donkerder.
Laat jij dat lichte, zachte maar stralen.
De zonnevlecht zoals Yvette haar zo mooi beschrijft........maar dat wist jij allang allemaal.
Ik vind het goed dat jij die verwendagen voor jezelf inbouwt op dagen dat je alleen bent.
XXXm

Kleurrijk zei

Ik heb eigenlijk heel weinig met de kleur geel. Maar de kleur van de paardenbloem en de boterbloem vind ik prachtig. Kanarietjesgeel vind ik ook mooi en oker ook, kortom, ik heb meer met geel dan ik dacht. Maar het dragen, nee, dat niet. Ik herinner me nu ineens dat ik in de jaren 80 een gele trui heb gebreid, ik was het helemaal vergeten.

Fluitenkruid zei

Bijzonder hoe we vaak onbewust trekken naar wat goed voor ons is.
Ik hoop dat je niet te lang op het wankele koord hoeft te balanceren x

MarjaToBe zei

fijn dat je ondanks alles je eigen gang durft te gaan.
Geel en zon - prachtig he - maar ook zo genezend

Marlou zei

Hai Anneke,

in dit jaargetij heb ik altijd volop behoefte aan geel en het is dan ook volop aanwezig overal om me heen.
Heerlijk!!!

Dat kurkuma-ochtenddrankje... daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik Neem elke dag een theelepel kurkuma (staat bovenaan de anti-oxidantenlijst), maar kan nog steeds geen lekker drankje vinden.

Mag ik jouw recept???

Liefs van Marlou

.

Greetje Penning zei

een fijne kleur, geel... soms moet je er niets van hebben en ineens word je onweerstaanbaar aangetrokken tot geel!

't Heeft idd een verbinding met de zonnevlecht. Het centrum. Geen begrenzing. Kracht.

Ik wens je alle moed en kracht en vrolijkheid!

sakuraimogenyakarin zei

Ook een zeer optimistische kleur! Hopelijk lukt het daar allemaal zo'n beetje bij jou! Balans bewaren is zeker hard nodig.

fotorantje zei

balans is zo belangrijk hé
geel is mooi en vrolijk
maar als kledij draag ik het nooit, het staat me helemaal niet :-)

merel zei

die balans vinden is heel veel waard.
Ook hier kleurt het geel, geeft zo'n goed gevoel

curieuzeneuzemosterdpot zei

geel heeft àlles in zich om je op te warmen en op te vrolijken! :-))

ik hoop dat jij je balans in evenwicht gaat kunen houden, anneke, hoe zwaar het soms ook is!

veel sterkte!!

Lutje zei

een mooie donderdag

christiene zei

Geel is een vrolijke kleur.En wat fijn voor je dat er ook iemand vraagt hoe gaat het nou met jou.En dat er tussen de pieken en dalen toch fijne momenten zijn dat je kunt genieten dat is ook wat ik jou zo gun Anneke
groetjes Christiene.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails