maandag 18 april 2011

Een haantje op een stokje


Gisteren was het Palmpasen.
De avond ervoor heb ik de palmpaasstok gemaakt.
Een beukenhouten kruis.
Versierd met roze en lila linten(helemaal de kleuren van het knuffelkind),  nibbitzoutjes en suikerspekjes
aan een draad.
aan een andere draad rozijntjes geregen, een bundeltje krakelingen.
Geen sinaasappels op de uiteinden, dat maakt de stok loeizwaar voor zo'n uk.
Manderijnen waren een goed alternatief.
Nog een finishing touch van buxus en gele paaskuikentjes.
Apetrots liep mijn kleinkind gister met de optocht van de fanfare mee.
Af en toe een hap van al dat lekkers etend.
Het hoogtepunt was de paashaas, die eitjes uitdeelde.
Wat hebben we het getroffen met het weer:))

12 opmerkingen:

christiene zei

Wat mooi en met liefde gemaakt Anneke
ik zie het zo voor me het genieten van oma en knuffelkind.De paas haas en de eitjes dat maakt grote indruk een mooi moment voor je kleinkind
en voor jou Anneke.
groetjes Christiene.

klaproos zei

lekker haantje heb je gemaakt assaya,

leuk voor je knuffelkind,
op weg naar pasen met zo'n kippie...
dat wilde ik nog wel :-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

da's een mooie traditie, anneke!
eentje die wij niet kennen. ;-))

wat zal je knuffelkind gestraald hebben met zo'n lekker versierd kunstwerk! :-))

Fluitenkruid zei

Het doet me denken aan mijn eigen kindertijd..

Chantal zei

Hier worden nog altijd van die kruizen naar bejaarde mensen gebracht ook

Marlou zei

Lieve Anneke,

wat mooi, dat dit nog gedaan wordt!
En dan helemaal zo'n mooie stok!

Ik was vroeger stik-jaloers op de katholieke buurmeisjes, die met palmpasen met een stok mochten lopen.
Er zat een broodje in de vorm van een kippetje opgeprikt.

Dat wilde ik natuurlijk ook.
gelukkig hadden wij ook een mooi feest, met seideravond.
En daar waren zij weer stikjaloers op...

Vrolijk pasen alvast!
het gaat prrrrachtig weer worden!

Liefs van Marlou

.

Martine zei

kinderen kunnen daar zo van genieten............. en de oma's.
XXXm

Greetje Penning zei

wat een mooie traditie!

Marjolijn zei

Ja mooi, die heb ik in de jeugdjaren ook ieder jaar gemaakt.
En ook de optocht gelopen.

gerdaYD zei

Mooie traditie inderdaad, in onze contreien kennen we dat niet. Bedankt dus Anneke!
Veel plezier nog vandaag met je knuffelkindje!

Lutje zei

ah, dat kennen we hier in Belgie niet....is wel leuk nochtans

MarjaToBe zei

Mooi he en wat zou jij als oma geglunderd hebben

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails