donderdag 10 maart 2011

Weekdieren

Weekdieren hebben geen ruggegraat, sommige mensen ook niet.
Af en toe overvalt me een niet te onderdrukken gevoel van boosheid, woede.
Om de onrechtvaardigheid van alles.
Als ik zie, hoe bij mijn jongste kleindochter haar beide grootouders een stuk van de zorg op zich nemen.
Mijn oudste kleindochter moet het echter met één stel grootouders doen.
Waar de biologische papa zich al voor haar geboorte in lafheid heeft gehuld, geen verantwoording heeft willen nemen, omdat hij anders zijn huis niet kon kopen, hebben zijn ouders hetzelfde gebrek aan ruggegraat getoond.
Nog nooit een woord, een teken van betrokkenheid.
Dan denk ik, hoe kun je??!!
Je eigen vlees en bloed, kind van jouw kind.
Want hoe je het ook went of keert, het is je eerstgeboren kleinkind.
Ik weet dat dit zich uiteindelijk tegen hun zelf zal keren, maar nu ben ik af en toe gewoon heel erg boos:))

19 opmerkingen:

Lutje zei

ja, dat is echt erg, maar gelukkig wordt ze omringd door een lieve mama en grootouders!

Chantal zei

Tja, klinkt niet erg warm en liefdevol... maar ik ken niet alle ins en outs...

gerdaYD zei

Dat geloof ik, dat je boos bent Anneke. En met recht en reden. Hier kan je toch met je verstand niet bij? Laat staan met je hart...

Walter zei

Ook ik vraag me bij deze toestanden vaak af; hoe kunnen ze? En wat beweegt hen in GODSNAAM!!!

klaproos zei

pfff jawel assaya, het zal zicht tegen hun keren, dat denk ik ook,
alles wat jij een ander aandoet dat krijg je terug, en het is al bewezen..
dus tja,

geef jij die schatten nou maar alle aandacht die ze verdienen en hou alle boze ogen bij ze vandaan :-)

dikke knuffel,

xxx

MarjaToBe zei

Boosheid helpt niet - laat het stromen
Ik weet dat ik anders ben - ik wens ieder kleinkind van mij te vertroetelen - hoe dan ook.
Je kan je afvragen hoe zo'n jongeman vrede zal krijgen met de afwijzing en hoe hij in het gezin is groot gebracht.
Waar een deur dicht gaat, gaat er meestal weer een andere open..
Maar die deur moet je wel creeeren

Anneke zei

@dit vind ik zo'n dooddoener"laat het stromen".
jij bent ook wel eens ergens boos of verdrietig over.
soms heb ik even geen behoeft aan"spirituele" prietpraat:))

Fluitenkruid zei

Onbegrijpelijk wat voor moois die mensen bewust willen missen.
Gelukkig hebben de andere opa en oma liefde voor 2 in zich x

Marlou zei

Hai Anneke,

kan me voorstellen, dat je even geen behoefte hebt aan spirituele prietpraat.
Je bent gewoon boos. Het is ook om je op te vreten. Niks an: ik zou er niet aan moeten denken: mijn kleinkindjes niet te kunnen kennen.

Deze mensen missen iets heel waardevols en waarschijnlijk hebben ze het niet eens in de gaten.

Geef jij al je liefde, dan komt je kleine knuffelkind niks tekort!

Liefs en een dikke knuffel van deze kant helemaal naar jou toe...
Marlou

Martine zei

Ik begrijp je boosheid heel goed maar geloof me, het kan ook helemaal andersom.
XXXm

sakuraimogenyakarin zei

Dat is gewoon ook erg! Ik snap niet goed waarom mensen dit zouden willen missen. Je hebt gelijk dat je er boos over bent. Geef haar maar dubbel zoveel liefde!

colourfullflowergirl zei

Onvoorstelbaar hè.....

Anoniem zei

Ik denk dat je er heel blij om moet zijn dat ze zich er niet mee bemoeien , anders waren de problemen misschien wel veel groter geweest .
Op deze manier kunnen ze het kindje ook niet verpesten .
Lieve groet Annie

fotorantje zei

ja, tuurlijk kan je daar boos om zijn
die grootouders weten niet wat ze missen
gelukkig krijgt het kleinkind bij jou dubbel zoveel liefde

christiene zei

Ha anneke ,het kindje heeft er gelukkig nog geen besef van.Het is onbegrijpelijk.Maar jou liefde nemen ze ze haar niet af.Geniet er maar van jou lief kleinkind.
Groetjes Christiene.

Helena zei

Ook jij mag boos zijn lieve Anneke - en laten we eerlijk zijn, soms toch gewoon even lekker. Niets menselijks is ons vreemd en geen mens is alleen maar aardig en lief :-)
Heerlijk dat het kind zich kan omringen met jullie liefde en hoe frustrerend soms ook.... weet je, sommigen mensen zullen we waarschijnlijk nooit begrijpen; so be it.
Dikke knuffel en een mooie dag morgen gewenst.

Marlou zei

Hai Anneke,

als ik bedenk, dat ik straks mijn twee kleintjes ga ophalen voor een weekeindje Omaloutje, dan ben ik zo dankbaar, dat ik niet zo ben als die wekedieren.

Ik ga d'r lekker van genieten.
Hoop jij ook, gewoon van de kindjes genieten.
Geef ze maar een extra knuffel!

En jij ook... jij krijgt van mij ook een extra knuffel...

Liefs, Marlou


.

curieuzeneuzemosterdpot zei

groot gelijk, anneke!

onvoorstelbaar dat je een kind van je eigen vlees en bloed niet wilt kennen. :-(((

gelukkig kan je dochter én kleindochter altijd bij jullie terecht! :-))

fijn weekend,

griet zei

hay anneke
wat moet er dan wel niet in de mensen aan d ehand zijn .
ik kan me niet voorstellen dat je dat geluk wilt missen,ook al is het niet gegaan zoals het hoorde .
mijn kleinknuffie heeft me zoveel meer geluk gebracht,als hij heerlijk en vol overgave soms op mijn buik ligt te slapen ,voel ik en rijkdom die je met al het geld niet kunt kopen .
eigenlijk zou je medelijden me ze moeten hebben ,omdat ze zichzelf dit geluk ontzeggen .
ik vind dit heel moeilijk om te begrijpen xxxxxxx knufie van mij xxxxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails