maandag 21 maart 2011

Ostara

Het is lente en het eerste kipje zit op eieren.
Het is haar maidennest, want ze is een van de  grootgeworden kuikens van vorig jaar.
Heel eigenzinnig gekomen uit het ei van een van onze witte kippen met samenspel van een witte krielhaan werd het geen witte kip, maar een met een zwart verenkleed.
Ze is kleiner dan de andere kippen en is daarom bij de krielen gezet.
Nu zit ze trots op 8 eitjes verzameld van haar krielvriendinnen.
Over pakweg 23 dagen piepen de eerste kuikens.
Merry Ostara:))

17 opmerkingen:

sandra zei

Blessed Ostara!
Oh en wat leuk straks kuikentjes.

Sakura Imogen Yakarin zei

Fijne Ostara! Heerlijk kuikentjes over 23 dagen ;)

Haagje zei

Ik vond de terugweg ook veel leuker. Ik ben gek op die kale bomen, die vind ik zo krachtig. Maar nog even en dan hebben ze weer een bladerdek van meer dan duizend kleuren groen, en ook dat vind ik mooi. Fijn om te lezen dat je zoveel kunt en wil betekenen voor je kinderen en kleinkinderen. Dat is wel een knuffel waard. Blessed Ostara.

Liefs, Haagje

fotorantje zei

oooh, straks jong leven
wel druk voor de kip, acht eitjes bemoederen

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij bent in blijde verwachting, anneke?? ;-))

en wij met jou? :-))

Lutje zei

lente, bloemen, blaadjes, knoppen, eitjes, allemaal nieuw leven dat mooi is :o)

Fluitenkruid zei

O kuikentjes...

klaproos zei

wat heerlijk assaya
kleine pielekes over even...

Chantal zei

23 dagen, is dat dan niet rond Pasen...

gerdaYD zei

Dit is een blijde verwachting, inderdaad Anneke! Hopelijk voor haar én voor jou komen alle eitjes uit...

Annet zei

kuikentjes is echt een wonder...ik heb krieltjes gehad, wat een pret en zoveel taal hebben ze....

lenteliefs van Annet ♥

christiene zei

Ha Anneke , wat leuk he in blijde verwachting en straks de kleine kuikentjes.Dit is ook weer zo,n lente gevoel.
Geniet ze.
groetjes Christiene.

will-Art zei

Mooie timing!

Joke van de Klift zei

Dag Anneke,
Ja, die eksters zijn wel rovers hé?
Ik begrijp dat je er niet zo dol op bent, ik vind het ook alleen maar leuk om te zien hoe ze hun nest gebouwd hebben.
Van mij mogen ze dan ook geen nestjes leeg roven, maarja.....!
De natuur hé!
Kuikentjes ben ik ook gek op, die zul je ook beslisd op mijn blog vinden over enkele weken.
Groetjes, Joke

merel zei

bij lente horen kuikentjes .... ga je ze ons laten zien ?

MarjaToBe zei

Wat is dat leuk zeg - dan weet je pas ech dat er lente is - al dat jong grut is zo heerlijk

yvette zei

happyhappyhappy lente

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails