woensdag 30 maart 2011

koper doet aarden


Voor mijn hoogsensitiive knuffelkind zijn de prikkels van de buitenwereld soms net wat te veel.
Ze vangt soms te veel op( net als oma en haar mama is ze ook al paranormaal begaafd, wat alles soms nog wat lastiger maakt)
Als mensen haar dan niet begrijpen, draait ze door of gaat ze zich afsluiten.
Als je haar wel begrijpt, zorg je voor een rustpuntje, een rustplek, weg van al wat chaos is.
In mijn huis is dat mijn groene slaapkamer, buiten is dat het bos.
Op mijn kamer vindt ze het heerlijk, behalve met het spelen met mijn schelpen, stenen( ze weet nu al feilloos welke steen je nodig hebt) en de klankschalen, om de grote spaarpot leeg te maken, waar ik mijn kleine munten, de 1,2 en 5 eurocenten in spaar.
Als zand laat ze ze daar haar handen glijden, bijna als een ritueel.
In volmaakte rust.
Vanmiddag wist ik het ineens.
Ja natuurlijk, al deze munten zijn gemaakt van staal met een laagje koper.
En koper aardt.
Dit intuïtieve kind had zelf al een manier gevonden om te aarden.
En ik ben zo trots op haar:))

14 opmerkingen:

klaproos zei

zie je... van kinderen kun j e énorm veel leren hé,
die staan zó dicht bij de natuur,
"geweldig "assaya,

* muntjes in zak stop*

xxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

jullie kunnen veel leren van elkaar, anneke, hoe klein je knuffelkind ook is! :-))

veel plezier samen,

Lutje zei

en zo leren we alle dagen bij, ergens zit het wel in ons hoofd, maar soms mot dat boven gehaald worden...

gerdaYD zei

Schitterend, dat knuffelkind van jou! Je mag er fier op zijn dat ze dat kàn. Maar hé, de appel valt dan ook niet ver van de boom hé Aneke?

Fluitenkruid zei

Maar ze heeft natuurlijk ook een heerlijke oma waar ze zichzelf bij kan zijn..

Chantal zei

Ik heb zelf erg weinig met het paranormale, misschien ook door onbekendheid van mijn kant... en dat kinderen dat al zo jong hebben, vind ik best moeilijk voor ze, hoe kunnen ze dat allemaal plaatsen... en zijn ze dan nog wel optimaal kind...

Wondelgijn zei

Heel goed gevonden dus.... Maare... zijn die eurocenten van écht koper gemaakt??

Sakura Imogen Yakarin zei

Muntjes... Hoe simpel :) Kinderen kunnen heel simpele en daarmee geniale oplossingen verzinnen!

christiene zei

Ha Anneke,mooi dat jij er bekend mee bent en je dochter zo kan je de kleine meid goed begeleidende.

Anneke bedankt voor je fijne reactie
als er een nieuwe serie komt
dan komen de door jou genoemde wereld kinderen zeker voorbij,
Groetjes Christiene.

Anneke zei

@wondelgijn; ja van staal met een laagje echt koper erom:))

gerdaYD zei

Bedankt voor je lieve reactie Anneke, en maak er een superfijne, knuffelachtige vrijdag van hé!

MarjaToBe zei

prachtig zeg en het geleid ook heel goed.. Prachtig als je kleindochter dat laat zien.

fotorantje zei

ja, kinderen volgen nog volledig hun gevoel, wat goed hé

Jet zei

Had het al eens bij mijn kleinzoon gezien hoe rustig hij met centjes speelde .
en ziehier ............
Heb het gelijk aan mijn dochter gemeld , want hij is een beetje hieper door zijn verjaardag , naar de basis school , afscheid van zijn peuter zijn .
En het is zo'n gevoelig jongetje .
Mooi om te zien hé.
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails