zondag 6 maart 2011

Helemaal happy

"En hoe is het met haar"
Dat was het eerste, wat ik vroeg, toen ik X onlangs tegenkwam.
Een paar maand geleden had ik op haar verzoek een reading en healing bij haar paard gedaan.
De merrie zat niet goed in haar vel en had regelmatig onverklaarbare koliekachtige klachten
Toen ik in de stal kwam, moest ik intuïtief meteen doorlopen naar een stal ernaast.
naar een pony, die ernaast stond.
Angst voelde ik daar.
Toen ik terug liep, de box in van de merrie, waar het om ging, mocht ik meteen contact met haar maken.
Ze legde haar hoofd op mijn schouder.
Als ik mijn handen op haar zonnevlecht(haar buik en het midden van haar rug) leg, voel ik het borrelen tot zelfs in mijn buik en de beelden beginnen te komen, die ik hier maar in mijn eigen grotemensentaal vertaal.
Ze had er haar buik van vol( dat was duidelijk te voelen) ze was heel verdrietig en boos.
Ze wilde niet geslagen worden en ook niet dat de pony naast haar geslagen werd.
Ze kreeg of te veel of te weinig eten en niet op vaste tijden.
Ze was geen koe.
Dit had uitleg nodig en ik begreep dat de staleigenaar eerder veehouder was geweest en nu met paardenstalling meer inkomsten te hebben met minder werk.
Er werd bezuinigd op goed voer en voldoende strooisel.
Maar erger was dat hij op een ruwe wijze de dieren uit de weide haalde en de paarden, die schuw waren met harde hand en stok de stal op dreef.
Alles buiten het zicht van de nietsvermoedende eigenaren van de paarden.
Ik heb het paard in eerste instantie gerust gesteld, een koepeltje van licht boven haar geplaatst en een healing gegeven.
X had ik aangeraden om een andere stal voor haar paard te zoeken.
Er was te veel mis op dat bedrijf, ook in de relationele sfeer van die mensen, heel veel machtsmisbruik.
Op mijn vraag  hoe het met haar paard was, laatst, kreeg ik meteen een brede glimlach.
Je herkent haar niet meer, zo glanst haar vel weer en zo krachtig is ze weer.
Ze is helemaal happy, waar ze nu staat:))

15 opmerkingen:

Fokkio zei

Hoi!
Via een andere site kwam ik op je blogger-profiel en zag dat je uit Norg komt. Daar heb ik vandaag nog gewandeld (Norg/Westervelde). Mooi weer en een prachtige omgeving. Ik zie bij de reacties en in je blogroll allemaal bekende bloggers, grappig :-)
Leuk om een blogger/-ster uit dezelfde gemeente als ik tegen te komen. Ik kom uit Roden.
Groet, Fokk(i)o

klaproos zei

machtsmisbruik.....:-(

dat krijgt " alle pk's " kapot....

Wondelgijn zei

Nou ja! Goed gedaan dus, zou ik zeggen!!

Walter zei

Dat zal fijn zijn om te horen.
Een bevestiging van wat je doet is nooit weg toch?
Grroetjes

curieuzeneuzemosterdpot zei

ontroerend verhaal, anneke!!

schitterend hoe jij omgaat met mens én dier! ;-))

Lutje zei

Hoe jij zo goed een paard kan aanvoelen ik vindt dit zo'n mooi verhaal. Paarden vergeten niet zeggen ze, als je daar nog eens gaat kijken zal ze het u wel zeggen!

Marlou zei

Hai Anneke,
oh wat een verdrietig verhaal.
Kan die man niet "opgevoed" worden.
Dit kan zo toch niet?
Die arme dieren...

Gelukkig heb jij zo'n mooi heldere kijk op alles. De redding van de dieren daar!

Misschien moet je er maar vaak naar toe gaan!

Je bent een schat!
Dikke pakkerd van Marlou

.

gerdayD zei

Prachtig hoe zo'n schitterende symbiose tussen mens en dier kan bestaan... jij moet een mooie inborst hebben Anneke, dat voelen ze beslist aan!

Fluitenkruid zei

Kippenvel, wat goed dat jij dit kan!

MarjaToBe zei

Het kan zo ontroerend zijn en met zo veel voldoening als dat wat je voelt opgevolgd wordt en dat er verbetering is.. fijn dat je dit hebt mogen doorgeven:)

Roelien zei

Wat heb je een mooi vak, een mooie gave!

christiene zei

Fijn Anneke, dat er mensen zijn zo als jij die goed zijn voor mens en dier.
Groetjes Christiene.

"Création" zei

Wat een verhaal Anneke maar met een PRACHTIGE afloop. Wat heerlijk dat je die gave hebt en zodoende mens en dier in totale harmonie kan brengen.

Lieve groet, Josephine

Marlou zei

Goedemorgen Anneke:


De komende twee weken zijn mijn stukjes te lezen op:
http://ikkanvliegen.wordpress.com/


Liefs, Marlou

.

fotorantje zei

ik vind het prachtig dat je dit kan
wat boeiend!
en zo heb je weer een paard kunnen redden uit handen van een slechte verzorger.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails