maandag 28 maart 2011

Een kring van kraanvogels


Terwijl mijn kaarsen branden voor de slachtoffers en dat wat nog komen gaat  in Japan , ben ik tientallen kraanvogels aan het vouwen(om als een mobile aan een metalen ring te hangen)
Want nog erger dan de aardbeving, nog erger dan de tsunami, is de kernramp op dit moment in Japan.
De regering zelf kan het bagatelliseren en zeggen dat de gezondheidseffecten voor de bevolking te verwaarlozen zijn, dit is veel groter dan we mogen weten.
Hier in onze gemeente krijgen al jaren kinderen uit Tsjernobyl een paar week onbezorgde vakantie, weg uit het door straling besmette geboortegebied.
Door hun verhalen leer je, hoe onomkeerbaar en verwoestend zo'n kernramp is.
Iets, waar wij ons, zelf met de wildste fantasie, geen voorstelling van kunnen maken.
Al vouwende aan mijn kraanvogels wens ik, dat eenzelfde lot Japan bespaard blijft:))

12 opmerkingen:

Helena zei

Mooi Anneke! Ik las idd vanochtend dat er (toch) een (halve) meltdown is en ook ik - net als vele anderen uiteraard - heb het gevoel dat iedereen maar een fractie te horen krijgt. Triest, beangstigend maar waar.
Dikke knuffel

MarjaToBe zei

En zo heeft een ieder een manier om met de ramp te verbinden.
Maak je er ook een foto van?

klaproos zei

het is vreselijk assaya wat er te gebeueren staat, en waarschijnlijk ook nog veel dingen die het "gewone" volk nooit komt te weten ook,

afschuwelijk

Fluitenkruid zei

Zorgelijk..

Martine zei

en daarvan willen we ons ook liever geen voorstelling maken..............
jij vouwt, ik borduur en in gedachten zijn we daar en hopen en bidden dat de toekomst voor hun zo gezond mogelijk mag zijn.
XXXm

Chantal zei

er zit daar nog veel verborgen en stil leed, dat pas later zal blijken

merel zei

we kunnen alleen maar hopen en in gedachten bij hun zijn ... vind het vreselijk , en wie weet wat ze allemaal niet zeggen

griet zei

ja de natuur laat zich nu wel gelden , je hebt gelijk als dat maar niet gebeurt is niet eens te overzien hoeveel mesne dat zal treffen .
ik brand een kaarsje voor al die mensen daar xx knuffie van mij xxxxxxxxxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

heel symbolisch, anneke, dat vouwen van kraanvogels!

vandaag meer dan ooit!!!

gerdaYD zei

Er zijn gewoon geen woorden voor... gelukkig wel dàden, zoals jij die zo mooi beschrijft...

christiene zei

Ha Anneke,te veel verdriet
te veel tranen om te drogen
woorden schieten te kort.
Groetjes Christiene.

Lutje zei

Een leuke woensdag; we zitten weer in de helft van de week :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails