woensdag 16 maart 2011

Deeltijdouderschap

Je bent nu meer een moeder dan een grootouder, zegt mijn man.
En ergens is dat bijna ook zo.
Knuffelpeuter is nu 2/3 van de week bij ons.
Het opknappen van de kamertje stagneert, want ik wil niet verven, waar zij in moet slapen.
Een paar keer in de week breng ik haar naar de kinderopvang.
Goed voor haar, de sociale contacten met andere kindjes.
Goed ook voor mij, om  mijn eigen dingen te kunnen doen.
Het tot op het bot verwennen(wat oma's mogen doen)staat op een iets lager pitje en biedt ook ruimte voor bijsturen en heel consequent zijn.
Want ze zijn zo uitgekookt, die peuterpubers.
Maar mijn nee is nee, dat weet ze inmiddels heel goed.
Toch die armpjes om mijn nek toen ik haar vanmiddag weer ophaalde , dat voelde zo goed.
De situatie is niet optimaal, maar voor haar voelt het goed, ze komt weer in de rust en dat is nu het belangrijkste:))

15 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

't zal inderdaad een hele opgave voor je zijn, anneke, want zo'n peuter vraagt enorm veel van je energie! :-))

maar ik ben ervan overtuigd dat jij dat uitstekend doet en de peuter ..
ja, die houdt van je! :-))

veel plezier samen!

klaproos zei

dat rust en aandacht is het meeste waard van alles, assaya,
een goeie basis het allerbelangrijkste voor de rest van je leven,
zie maar eens bij hoeveel volwassenen het al mis zit, omdat ze in hun pubertijd "ergens" aan hun lot werden overgelaten,

nee wat jij doet is héél erg belangrijk,

geniet er ook lekker van hé,

xxx

merel zei

ik ben er ook heel zeker van dat jij haar die rust kunt geven

Chantal zei

grappig dat we ze al zo vroeg pubers noemen, al zijn het dan peuterpubers... dat was in mijn tijd wel anders... en ik ben pas 38...

Fluitenkruid zei

Het lijkt me best zwaar soms als je al zo'n tijd uit de kinderen bent maar wat moet het fijn zijn om te doen en te zien dat het goed met haar gaat.

Martine zei

een groot geluk voor jouw peuterpubertje dat jij je tijd en liefde eraan wilt besteden............
XXXm

yvette zei

wat ben je toch een byzonder wezen...iemand bij wie je kleinkind zou willen zijn

christiene zei

Het is misschien wel zwaar Anneke
maar het werpt later haar vruchten af
het zal de liefde oma klein kind gevoel alleen maar vergroten.
Groetjes Christiene.

sakuraimogenyakarin zei

Echt super van jou dat jij dat doet voor het kindje. Want rust is veel waard voor zo'n kind en aandacht is gewoon de wereld...

fotorantje zei

ja kinderen hebben regelmaat nodig hé
en goed dat je haar even naar de kinderopvang doet ook, is belangrijk om te weten dat al laat je haar even achter je haar toch terug zal halen
Jij bent een super-oma, verwennen maar streng

Marlou zei

Lieve Anneke,

bijna wilde ik zeggen: omaanneke, maar dat mogen de kleinkindjes tegen je zeggen.
Ik ben omalouthje. Klinkt zo leuk uit de mond van die kleintjes!

Ik ben twee weken weg en hoop voor jou, dat het heerlijk weer wordt met veel zon en licht en dat de kindjes vaak bij jou op schoot mogen zitten en verhaaltjes horen!

Dagdag!
Liefs van Marlou

.

MarjaToBe zei

Ik zie je glunderen - fijn zo'n hartekind

Wondelgijn zei

Het is heerlijk dat je zo kunt helpen! Maar mis je (heel stiekem) niet een beetje om die verwenoma te zijn, waar kleinkinderen zo van kunnen genieten?? Dat is wel jammer, toch..?

Helena zei

Dat je er nog maar lang van blijven genieten Anneke :-)

gerdaYD zei

Zwaar is het zeker en vast, maar zoals je al aangaf: zo'n paar armpjes rond je hals.... dààr doe je het toch voor hé? Liefde geven én liefde krijgen is het belangrijkste in he leven!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails