woensdag 23 februari 2011

Over-winteren

Ik ben klaar met de kou, die door je kleren heen tot op je bot vreet.
En hoe mooi en helder blauw de vorstluchten ook zijn, ik zie daar liever een verwarmende zon staan.
Gister hadden we het er ineens weer over.
Gewoon de koude wintermaanden verkassen( vercaravannen) naar zuidelijker gebieden, net zoals de iets slimmere vogels dat doen.
Een paar collega"s doen het al jaren, ik heb al wat ins en outs, de pro's en de contra's.
Ik weet, dat het zolang wij de dieren nog hebben niet mogelijk is, maar misschien,...later...
Het is ook geen vast plan, maar een gedachte, die alleen al voor warmte zorgt:))

13 opmerkingen:

Walter zei

Tja, ik heb dan wel een oogje op zuid-Frankrijk .Maar eerst wil ik, alhier, stiller en "leger" worden.
Waarschijnlijk verhuis ik dan pas rond mijn 99 ste!
hihi

curieuzeneuzemosterdpot zei

dat lijkt mij geen slecht idee, anneke!

't hoeft daarom niet om maanden te gaan, enkele weken kan al enorm veel deugd doen! :-))

Lutje zei

en de kou is nog niet gedaan waar hier heeft het gisteravond een beetje gesneeuwd maar die is al byna weg...

klaproos zei

leuk..

moet je doen...:-)

gerdaYD zei

Ik kén het gevoel, Annekelief want ook bij mij zal die droom geen werkelijkheid worden, en niet alleen omwille van de dieren, ook omwille van de (schoon)moeder en mijn lieve kinders die ik toch node achter zou laten... Maar je hebt gelijk: zo'n droom is beslist hartverwarmend en verkwikkend!

Fluitenkruid zei

Het idee om het zelf te kunnen veranderen is al fijn.
Vandaag is het hier een stuk zachter, ik ga een stukje fietsen straks x

Marlou zei

Hai Anneke,

dat zie ik ook wel zitten!
Maar voorlopig doe ik het met een weekje zon. Dat helpt ook al een beetje...

Nu nog kijken, wanneer ik die week ga consumeren!
Ik heb er wel zin in, want ik merkte gisteren, dat mijn winterjas dun begint te worden.

Dagdag!
Ik wens je ondanks alles een warme dag toe!

liefs van Marlou

.

"Création" zei

Heerlijke plannetjes Anneke, van dat gure weer wordt een mens inderdaad niet vrolijk en je gaat bijna krom lopen van de onbehaaglijkheid.
En wat denk je.....hier ligt sinds gisterenavond zo'n vijf centimeter sneeuw, nu weet ik het is nog Winter, maar getsie.....
We willen de zon op ons huid voelen stralen, toch?

Liefs, Josephine

Anoniem zei

Als je het echt zou willen deed je het vast wel .
Maar wachten tot later moet je niet doen ,
dat zie je wel bij mij, vaak is er geen later .
Ik kan mij ook niet voorstellen dat jij zonder je kleinkinderen kan , maar misschien vergis ik mij daarin hoor .
Dus dromen we maar lekker verder , want wie heeft die droom niet he !
Lieve gr Annie

christiene zei

Ha Anneke, alleen het idee al je zou het er warm van krijgen.
Groetjes Christiene.

sakuraimogenyakarin zei

Ik begrijp niet goed waarom iedereen weg wil lopen van de kou, de regen, de sneeuw, kortom van de winter. Het heerlijkste aan onze streken vind ik net die seizoenen. En ja, een herfst en een lente zorgen er wel voor dat die zonnig periode oh zo kort lijkt, maar ik hou van alle vier evenveel. Enfin, ik zou liegen, ik heb mijn voorkeuren, maar ik hou van ze alle vier...

Natuurlijk, als je je er echt niet goed bij voelt, moet je vooral je hart volgen!

fotorantje zei

als jeveen kamertje vrij hebt dan kom ik logeren hoor, die winter duurt me iets te lang en de zomer te kort

Anneke zei

@sakurai....:en wat als je al een jarenlange longgeschiedenis hebt.
wat als elke winter zich boosaardiger laat zien vooral hier in het noorden waar het veel kouder is dan bij jou in het westen of midden van hetland.
(ver)oordeel nooit voor je de juiste feiten weet:))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails