vrijdag 18 februari 2011

Een bijzondere dag:))

En dan stap je in de bijna oneindige ruimte van het RAI gebouw vol trappen , gangen en zalen.
het eerste wat opvalt  is dat haast iedereen ergens naar toe is en daarbij vaak de weg kwijt is.
de gratis plattegrond geeft weinig duidelijkheid.
Gelukkig heb ik de afgelopen dagen de internetsite goed bekeken.
De plattegrond( voor de pers) is daar overzichtelijker , er staat een dagprogramma en nog wat doe-dingen op.
Dat spaart tijd en energie, handig op zo'n propvolle dag
Want natuurlijk ben ik naar de culinair hal geweest met de gratis minichaaltjes pasta,de cupjes soep, de miniblikjes fris, het alcoholvrije bier, de koek, snoep en chocolade stands.
Heb heerlijk gezeten in de slijterij( goed beveiligd tegen te jeugdige personen), een oase van rust, je kon daar alleen maar kopen.
Proeven kon je in het proeflokaal, prachtig om te zien, hoe een menigte met al rode konen zich te goed deed aan de diverse mixdrankjes.
O zo gevaarlijk, zelfs in die kleine hoeveelheden.
Ik heb mezelf slechts een mooie witte wijn toegestaan( die koop ik thuis beslist een keer voor een etentje)
en dan snel weer verder met aan mijn arm eerst een, dan twee en uiteindelijk drie shoptassen, die zich langzaam vulden met gekochte of gekregen waren.
De ecoplek met diverse onderdelen was  leuk en ik heb daar leuke ontmoetingen, interessante gesprekken gehad.
Ik had  iets met die jongens, die daar demonstreerden, want ik kreeg zoveel.
Zelfs een cappucino met een hartje, zo lief.
Ik had ook wat met een dame in een van de stand, die daar stond met een calendulaproduct.
Jij bent echt heel moe, zei ik.
Ach, ik sta op instorten , antwoordde ze en ik zag het aan haar ogen.
Kom es hier, ik ga je wat energie geven, zei ik tegen haar en ze stapte zonder vragen achter haar stand vandaan.
Ik legde alleen maar mijn handen op haar schouders.
Amai, zei ze even later, gij doet wonderen.Ik kan weer over de toog heen springen, dank je wel.
Ik glimlachte en ging verder.
Hoe wonderlijk  en bijzonderde kosmos werkt, merkte ik toen ik naar buiten, weer naar huis, ging, met mijn zware in de handen snijdende tassen.
Mag ik u een gratis lift naar het station geven, vroeg een jongeman mij.
Van een mazdadealerschap stonden daar auto's om zwangere vrouwen van de RAI naar het station te brengen.
Ik was niet zwanger,hahaha, maar ik liet me graag vorstelijk in deze spiksplinternieuwe metaliczilveren koets vervoeren.
De trein was rustig en leeg, en op die manier een perfecte afsluiting van een prachtdag:))

14 opmerkingen:

Haagje zei

Geweldig zo'n dag! Maar zou het in de lucht zitten? Ik heb de laatste dagen ook van die leuke ontmoetingen met mensen, zelfs in de tram. Mensen die bedanken voor het leuke gesprek of ik bedank hen. Mensen die zeggen,'ik ben blij dat ik je weer even gesproken hebt, het maakt mijn dag een mooie dag.' Ik ervaar hetzelfde en ik weet weer, dat ik een gelukkig mens ben. Ik hoop dat het morgen weer zo'n dag wordt, want ik heb een hele dag met leuke workshops voor me.

Fijn weekend.

Liefs, Haagje

klaproos zei

ohhh wat heerlijk assaya...
heerlijk dat je mocht geven en mocht krijgen, wat een zalige dag ..

Annet zei

Mazdazan las ik:) Ik ging daar laatst naar op zoek....het zijn ademhalingsoefeningen...door verstoringen ben ik uit balans....

Reiki is geweldig, zo hielp ik indertijd een jongetje dat op straat was gevallen met z'n fiets, hij schreeuwde het uit maar daar was ik met mijn Reikihand:) en hij werd meteen rustig....

Waar veel mensen zijn zul je me niet gauw zien, maar zo af en toe is heerlijk en dan gauw weer naar het groen en mijn heksenboom.

Chocoladedroom voor jou van Annet

Walter zei

Goed idee om zoiets alleen te doen trouwens!
Fijn weekend.

curieuzeneuzemosterdpot zei

fantastisch, zo'n dagje, anneke! :-))

jij straalt en dat blijft natuurlijk niet onopgemerkt!

ik vermoed dat jij oogverblindend én onweerstaanbaar moet zijn? :-))

gezellig weekend,

Lutje zei

dat is natuurlijk fijn als je zo'n dag hebt, en zeker omdat je iemand geholpen hebt.

gerdaYD zei

Je hebt er dus inderdaad een schitterend dagje van gemaakt Anneke. Jij verdient zo'n leuk uitje wel, na al die miserie waar je de afgelopen tijd doorheen moest spartelen!
Ik hoop dat jij een even schitterend weekend beleven mag!

yvette zei

wat ben je toch een kundige lieverd. Ik ben ook zo blij een keer van jou handen energie gekregen te hebben.
ik moest net als Annet heel goed naar mazdadealer kijken hihi

knuffels

christiene zei

Ha Anneke, je kunt met recht zeggen dit was en fijne dag.
En voor nu een gezellig weekend
Groetjes Christiene.

gerdaYD zei

Je hebt gelijk Anneke, je geest kunnen ze nooit ketenen. En jij wéét dat beter dan wie ook. Ga er voor meid, geniet er van...

Fluitenkruid zei

Ik moet gelijk denken aan een favoriete spreuk van mijn vader: 'wie goed doet, goed ontmoet'

Helena zei

Er zit LENTE in de lucht, wedden?
dikke knuffel Anneke en wat een mooie belevenis.

Marlou zei

Hai Anneke,

wat een mooie ervaring.
Voor jou, maar ook voor de "Calendula-vrouw"

Heerlijk zo'n verslag van een fijne dag.
je hebt het goed gehad.

En nu... een hele goede week...
Liefs van Marlou

.

MariecusBruyn zei

Wie goed doet, goed ontmoet :)
In je eigen energie blijven, in zo'n overvolle ruimtes, dat vind ik echt knap van je.
Dé manier om te blijven genieten.
En nog eventjes, heel eventjes geduld maar, en het zonnetje gaat weer heerlijk op ons neerschijnen en verwennen met haar warmte.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails