maandag 3 januari 2011

Vooruitkijken

En dan is het nieuwejaar al weer drie dagen oud.
Mijn zoon en zijn vrienden hadden in de eerste minuten van het nieuwe jaar een professionele vuurwerkshow waar in het dorp velen van genoten hebben.
Een half uur lang opende de ene na de andere spetterende bloem van licht zich aan de nachtelijke hemel.
Ik heb geen voornemens, wel besluiten genomen voor dit jaar.
Niet naar Nepal dit jaar, maar naar een plek die vriendelijker voor mijn longen is.
Van een meisje, dat afgelopen jaar stage liep in nepal, hoorde ik ook dat het land tegenviel.
Er is al teveel Chinese invloed, te  commercieel.
De zuiverheid is weg.
En als ik dan bedenk, dat uitgerekend de Nepalezen de cholera naar Haïti hebben gebracht,...nee.
Ik droom van een eiland vol zon en bloemen omgeven door een azuurblauwe zee:))

19 opmerkingen:

sakuraimogenyakarin zei

Een andere plaats om heen te gaan? De heerlijke berglucht tegemoet? Jouw longen zullen jou graag zien!
En Nepal... Mja, mijn collega is er zeer over te spreken, maar ik denk dat het bij haar om de mensen gaat en niet de authenticiteit van het land enzo.

Walter zei

Ach, eigenlijk is alles toch bijzonder als je er met bepaalde ogen naar kijkt.
Verder hoop ik dat je weer helemaal gezond wordt,oftewel we gaan door met helen...hoe dan ook!
2011 knuffels..

klaproos zei

ik hoop dat je je wens kunt laten uitkomen assaya,

en help je duimen,
heerliujk om plannen te maken hé,

lieve groet,

curieuzeneuzemosterdpot zei

elke plek, waar dan ook ter wereld, heeft iets bijzonders.

al is het je eigen tuin! :-)))

happy new year, assayya! ;-))

Lutje zei

Voor jou ook de beste wensen, en wie droomt er met dit weer nu niet van een prachtig eiland!

Fluitenkruid zei

Ga je met Marja mee?

Mapi zei

Een plek vol zon en bloemen , wat klinkt dat geweldig !
Lieve Nieuwjaarsgroet
Mapi

Anneke zei

@fluitenkruid:ik weet, niet waar marja naar toe gaat, maar ik denk dat wij beide andere bestemmingen hebben:))

merel zei

droom maar ...ik geef je alvast een warme en zachte nacht

colourfullflowergirl zei

Hoe gaat het met je?
Een eiland vol bloemen en zon, omgeven door een azuurblauwe zee......hmm...wat hoort dat goed!! Wie zou daar niet heen willen...Zal ik m'n koffer vast pakken?

Martine zei

eilanden vol bloemen, ze zijn er.
Ik zie ze zodra ik mijn ogen sluit.
XXXm

fotorantje zei

een eiland vol bloemen klinkt heerlijk
ik denk dat je het inderdaad ergens anders zal moeten zoeken dan Nepal
ik denk eerder Hawai :-)
of in Nederland blijven tussen de tulpenvelden, lijkt me ook heel mooi
ik hoop dat het nu goed blijft aan met de longen, hou ze maar goed warm

Pasula zei

Ik las je vorige log, hoe je herstelde van een longontsteking. Dat is best heftig. Ik wens je voor 2011 in elk geval veel gezondheid toe maar vooral veel liefde en inspiratie om de dingen te doen die je ook echt wil doen.

griet zei

hay lieverd
ik heb ook nooit geen goeie voornemens ,,maar heb ineens wel besloten na jaren weer cursusweekend te gaan doen van de cursus in wonderen de bevrijding heet het .
en dat is voor mij weer grote stap ,want het zal me veel pijn geven ,maar ik moet dan ook de keuze maken om die dagen door te komen met veel pijnstilling ,dat is niet anders,maar ik wil het graag net als op mijn kleinknuffie passen ,ook daar zal ik die keuze moeten maken ,en dat is heel moeilijk ,want ik vecht elke dag om zo min mogelijk pijnstillers te nemen .
maar ja ik ga voor goud hi ,ben ook ziek zit dicht op mijn longen en bronchieen ,maar ja als het goed is gaat dat weer over .
ben blij dat jij ook weer opgeknapt bent .
en een mooi eilandje met wit strand zou voor jou longen niet verkeerd zijn .
met een zooi zuivere lucht xxxxxknufffff en liefs xxxxxxxx

Haagje zei

Ik ben benieuwd waar je uiteindelijk zal belanden.

Liefs, Haagje

Marlou zei

Hai Anneke,

Hawaï!!!
That's the place to be.
En dan lekker zwemmen met de dolfijnen.
En warmte, heerlijke warmte...

Ik heb er ook wel zin in. Lekker wegwezen!

Liefs, Marlou


.

Marlou zei

Hai Anneke,

nou... ik zou het wel weten!
Hawaï!!!
Lekker zwemmen met de dolfijnen en op pad naar de vulkaan.
En warmte, heerlijke warmte...

Liefs, Marlou


.

Marlou zei

Oh sorry, volgens mij dacht ik eerst, dat het reageren niet was gelukt.
Nou ja... je kunt er altijd eentje weggooien.
Dagdag!

MarjaToBe zei

Een heerlijk warm land - fijn dat je gaat.
Wij hebben (bob en ik) een reis geboekt. De dag nadert al snel dat we gaan:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails