donderdag 30 december 2010

Longontsteking

En dan kwam ineens het weekend, dat de koorts tot over de 40 steeg, dat ik mijn longen bijna uit mijn lijf hoestte en elke ademhaling pijn deed.
De dokter die langs kwam konstateerde  longontsteking en gaf dozenvol medicatie.
Antibiotica tegen de ontsteking, pijnstillers en codeïne  om mijn (door het hoesten) gescheurde tussenribspieren rust te geven en het hoesten te dempen, pillen verder om het hoesten makkelijker te maken.
Het geduld en de kracht moest ik zelf opbrengen
Liggend voor het raam heb ik het winter zien worden, de vogels zien eten van de vetblokken, het intense blauw van de vrieslucht en het grijze, waaruit duizenden sneeuwvlokken naar beneden dwarrelden
Het kerstdiner was een onmogelijkheid( dat red je niet, zei mijn dokter), maar de kinderen en de kleintjes kwamen langs en er was een megapan soep.
Ook dat was kerst.
Een eerste opstarten van mijn pc mislukte gister.
Ik weet niet of hij af was of ook vol virussen, maar ik heb nu een andere sinds vandaag.
Mijn foto's, afbeeldingen en docu's zijn allemaal weg.
Ik start 2011 dus helemaal leeg, maar met genoeg ruimte voor nieuwe dingen:))

19 opmerkingen:

Roelien zei

Dat is wel heel bijzonder, dat je pc ermee stopt en dat je met een schone lei moet/kunt beginnen in 2011. Meisje, sterk maar goed aan, longontsteking is verschrikkelijk pijnlijk en vermoeiend, veel sterkte en dikke knuffel van mij!

Liefs Roelien

"Création" zei

Och Anneke toch, wat een narigheid allemaal. Het is zo pijnlijk Longontsteking. Hoop van harte dat het inmiddels een stukje beter met je gaat.....

Gelukkig dat je nu een nieuwe computer hebt, wel heel vervelend dat je nu al je bestanden kwijt bent.
Geniet van een fijne jaarwisseling, en al het beste gewenst voor 2011.

Lieve groet, Josephine

Walter zei

Jeetje nog aan toe, das allemaal werkelijk niet mis!!!
Extra dikke knuffel en tot volgend jaar..

Lutje zei

Ik hoop dan dat 2011 echt beter voor je wordt...
ik wens je natuurlijk een goede gezondheid.
De aller-beste wensen voor 2011 en...Tot volgend jaar

Anoniem zei

Wat een ellende zeg , je laat dus alles in het oude jaar achter je , en begint helemaal opnieuw voelt vast goed , maar je foto,s ben je kwijt , dat lijkt mij echt niet leuk !!
Ik wens je een fijne avond ,en een goed begin , liefde en licht voor het nieuwe jaar .
Lieve groet Annie

Marlou zei

Lieve Anneke,

och... wat ben jij ziek geweest. Wat is jouw laatste maand van het jaar een moeilijke maand geweest.

maar gelukkig: we mogen op nieuw beginnen en daarom wens ik je een GEZOND!!! jaar toe.

En daar bij heel veel:
LICHT, LIEFDE en HARMONIE...


Met een dikke knuffel van Marlou en tot volgend jaar...

.

Fluitenkruid zei

Hé Anneke, ik miste je al een tijd. Wat vervelend van de computer, misschien kan een expert je harde schijf nog redden en anders inderdaad een nieuwe start. Ik wens je een heel gelukkig en gezond 2011. En hoop natuurlijk dat je snel de longontsteking helemaal te boven bent x

fotorantje zei

dat is niet niks, had jij alle virusje opgespaard tot het einde van het jaar misschien
Ik hoop dat je 2011 in veel betere gezondheid kan beginnen en ik wens je dan ook een sprankelend jaar met warmte voor je hartje

MarjaToBe zei

zorg voor je zelf, hou van je zelf:)
Ik heb je berichtje begrepen en het is goed:)

Helena zei

Lieve Anneke, lief blijven voor jezelf hoor en blij dat je weer iets opgeknapt bent. Fijne avond :-))

gerdaYD zei

Sorry lief Anneke, even een plakbriefje vandaag, ik heb nu andere zorgen, zie mijn blog.
Maar ik wil je toch een fijn 2011 toewensen...

Wondelgijn zei

en met heel veel, echt heeeeel veeeeel gezondheid hopelijk!
Gelukkig nieuwjaar!

Martine zei

Na alles wat je de laatste tijd hebt meegemaakt en het verlies van je foto's kan het alleen maar beter worden.
Gezondheid wens ik je voor het nieuwe jaar en heel veel geluk.
XXXm

griet zei

ojee meis dat is niet zo best allemaal ,je krijgt wel een zooi tegelijk de laatste weken.
ik hoop dat je nu toch echt op gaat knappen ,want dit is een klap voor je weestand.
kind en schoonkind en fam zijn nu aan het terugrijden van de wintersport ,haar zwager is ook doodziek en heeft ook longontsteking eerst schoonkind van de week voedselvergiftiging en nu zijn broer longontsteking ook heel hoge koorts is toch niet echt een fijne vakantie .
die zal toch heel blij zijn als ie weer thuis is .
ik wens je heel veel liefs en alle goeds en veel beterschap voor 20 11 .
xxxknufffffff van mij xxxx

sakuraimogenyakarin zei

Lekker een heel nieuw blad om 2011 mee te beginnen. Letterlijk een nieuw jaar.

Heel veel beterschap! Hopelijk heb je nog genoten van Kerst enzo, naast het vele hoesten en de longontsteking! Ik wens je alleszins veel gezondheid toe in 2011 samen met fijne mensen om je heen en wat kleine avonturen!

groetjes
xxx

christiene zei

Beterschap Anneke, de winter heeft jou goed in zijn greep.Dat is niet niks voorzichtig maar.
Ik wens jou een heel gezond 2011.
Groetjes
Christiene.

Marlou zei

Dag lieve Anneke,

een hele fijne dag vandaag en tot volgende week!

Marlou

klaproos zei

Dank je wel voor alle lieve wensen een gelukkig nieuwjaar

en veel blogplezier ♥
inspiratie ,hoop, geloof,geluk liefde ♥
en gezondheid in 2011 gewenst,
dank je wel ♥
voor je bezoekjes aan mijn weblog, ♥
en voor alle leuke ♥
lieve berichtjes die je daar achterliet, ♥


"vrienden zijn als sterren, ☆
je ziet ze niet altijd.
maar ze zijn er wel "
tot morgen

ik wens jou heel veel beterschap assaya,

xxx

Jasmine zei

Get well soon xJ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails