vrijdag 17 december 2010

Isa


Isa is de 11e Noorse rune en betekent ijs.
Ze heeft(recht, vertikaal en zonder beweging) de vorm van een ijspegel.
In onze tijd van centrale verwarming en andere gemakken niet meer voor te stellen, maar in oude tijden stond dit voor het binnenblijven, zich beschermen tegen de genadeloze koude van de winter, de krachten sparen voor de tijden van groei.
IJs is de vaste vorm van het vloeibare, het statische energieloze van wat stroomt, van wat wil bewegen.
Op dit moment is Isa mijn rune.
Een nieuw virus heeft zijn voet tussen mijn deur weten te krijgen, een blik op de weegschaal vertelt, dat ik de afgelopen maand meer dan 10 kilo ben kwijtgeraakt.
In de bikiniperiode zou ik zeggen: hoera, maar de winter duurt nog zo lang.
Het kost ook zoveel spiermassa, en daarmee ook kracht.
Toch is Isa een vriendelijke rune, ze laat zich zien als een koud, maar prachtig kristal.
Deze statische periode mag negatief lijken, maar geeft rust en ruimte.
Geen gepluk en getrek aan me, gewoon heel dicht bij mezelf blijvenen dat vasthouden.
Nieuwe plannen blijven gewoon even rusten, er hoeft even niets, helemaal niets, zelfs even geen nieuwe steen:))

26 opmerkingen:

Roelien zei

Wat een prachtig verhaal over de rune Isa, maar tegelijkertijd een moeilijke tijd voor jou dus, alhoewel je er heel rustig mee omgaat. Je bent een krachtig mens! Sterkte en liefs Roelien

klaproos zei

och arme...assaya,dat vind ik nou erg kjammer voor je....
even ziek zijn is niet erg,dat maakt je sterk
maar.... het moet wel eens stoppen hier of daar :-)
isa,laat erg goed van zich horen hé:-)

dikke knuffel en knap snel op hé,

xxx

griet zei

hay meis`10kilo dat is effe niet niks ,dan heb je het wel effe goed te pakken .
pas goed op jezelf hoor x knuf en liefs xxxxxxxxx

Walter zei

Dan had je dit werkelijk, maar dan ook werkelijk hard nodig!
Dikke, helende knuffel van me!!!

fotorantje zei

die vier russen weten je wel wonen precies
dat is veel om op zo'n manier af te vallen
doe rustig en hou je warm
knuffel

curieuzeneuzemosterdpot zei

enkele weken werd in onze buurt een lief meisje geboren;
'isa'! :-)))

ik hoop dat isa jou heel veel warmte en gezelligheid brengt, assayya!

fijn weekend,

Lutje zei

dat vindt ik dan ook dat er even niets moet, zorg maar eerst voor jezelf

Fluitenkruid zei

Hoi Anneke, misschien kun je je reserves een beetje aanvullen met wat eiwitten. Net als de vogeltjes kun je wel wat extra gebruiken.
Fijn weekend, liefs Jannet

marjatobe zei

Meis - naar binnen toe is niet echt erg - laat lekker stromen. Er zijn zoveel punten van aandacht.
Marja To Be

Zoek je gezelligheid dicht bij je

gerdaYD zei

Maar Anneke toch, jij blijft van niets bespaard hé? Verzorg je goed lieve meid, plooi gerust maar even terug op jezelf, neem dààr nu de tijd voor!

Morgaine zei

Soms is het een symbool, bijzonder toch weer, van de week kocht ik het pakket van de happinez met een ketting erin, het oog van Horus met een tekst in het latijn eromheen, een zegel om te dragen. Weet je wat nu zo raar is? Of frappant?

Mijn maansteen draag ik dagelijks, mits volle maan toont dan ligt ze in de vensterbank een dag of twee in de nacht dan. Ik kan altijd een tweede langere ketting met symbool dragen met mijn maansteen, nu raakt ze telkens vervlochten met dit symbool, zegel met het oog van Horus, echt gedraaid en twisted.... om elkaar heen.... met andere woorden, jij snapt het al... ze vullen elkaar aan ;-)

XXX

christiene zei

Ha Anneke,je hebt het echt goed te pakken.Hoop voor jou dat je weer gauw de oude Anneke word.Een dikke knuffel van mij.
Groetjes Christiene.

Helena zei

En dan is het ook goed Anneke als je het zo voelt!. Veel beterschap en kracht toegewenst voor de komende periode....de winter duurt idd nog lang :-))

Martine zei

Ijs en sneeuw........ik hou er wel van maar gisteren was het toch even teveel.
Kilo's.................. je mag er van mij wel een paar hebben Anneke, ik heb ze toch over.
XXXm

Pasula zei

Wel vervelend voor je dat je ziek bent, al vind ik deze beschrijving van de winterperiode prachtig. Eigenlijk zouden mensen hierin ook hun gevoel moeten volgen maar helaas. ook ik moet dagelijks eropuit om te gaan werken en dat is elke dag met dit weer een hele uitdaging. Er gaat zoveel tijd op aan het reizen dat het bloggen er helaas bij in schiet en dat terwijl ik er zoveel plezier in schep om vooral ook bij anderen te lezen. Ik blijf nog even hangen op je blog en wens jou veel beterschap toe.

sakuraimogenyakarin zei

Interessant die rune! Ze klinkt heel fijn om te krijgen (als je ze nodig hebt).
Wel vervelend dat je weer ziek bent en dat terwijl je nog niet helemaal hersteld was! Hopelijk gaat deze ziekte sneller over, want rust is goed, maar ziek zijn is geen fijne ervaring!
Veel beterschap!!!

Marlou zei

Dag lieve Anneke,

inderdaad: 10 kilo er af is in de bikini-periode heel welkom. Maar nu... en we zijn nog niet van de winter af.
Mijn moeder maakte altijd kippesoep.
Dus ik zou zeggen: maak mooie krachtige kippesoep en neem daar elke dag een bordje van.
Dan komen de krachten vanzelf weer terug.

En... het is de tijd voor rust.
Dr Spock zou zeggen:
rust - reinheid - regelmaat

Gaat voor ons allemaal op!
Dus... ik ga nu mijn huis kuisen.

Heel veel liefs en sterkte...
Marlou


.

colourfullflowergirl zei

Hè, wat vervelend dat je lichaam zich niet hersteld zoals je zou willen.Ik ga je dus nog een keer VAN HARTE BETERSCHAP wensen!!!!En ik wil je bedanken voor je reacties op mijn blog het afgelopen jaar! Hele fijne dagen samen met je lief! Een warme omhelzing...Colourfullflowergirl

Jet zei

Prachtig verhaal over de rune Isa , maar minder dat je nog steeds niet opgeknapt bent .
En 10 kilo is best wel veel dat je afgevallen bent .
Hoop dat het snel weer ten goede komt bij jou en ik wens je mooie en gezellige kerstdagen.
Liefs Jet.

christiene zei

Ha Anneke,ik kom je vrolijke en gezellige kerstdagen wensen
met alle die jou lief zijn .
Groetjes Christiene.

Kleurrijk zei

Ik wil je even
FIJNE KERSTDAGEN
toewensen

Rinkje zei

Goedenavond Anneke

kom op de avond voor Kerst toch nog even binnen wandelen.
Om ook jullie hele fijne en gezellige Kerstdagen toe te wensen.
Geniet van deze dagen en maak er wat moois van
Wij hebben morgen vrij af zodat we alles klaar kunnen maken voor de visite van 2 de Kerstdag,
Daarna zien we wel weer wat er op ons padje komt.

Lieve groetjes van Rinkje.

Wondelgijn zei

Nou, maar 10 kilo blijft 10 kilo! Winter of zomer.... maakt niet uit! Goed gedaan dus!
Fijne dagen!! (en nu niet teveel snoepen, hè... ;-) )

Helena zei

Wens je mooie, warme en liefde dagen Anneke en hoop dat het steeds een beetje beter met je gaat!

Harnett-Hargrove zei

You frosted up the screen! -J

griet zei

hay anneke
gaat het nu wel iets beter met jou ?
ik hoop niet dat je nog steeds ziek bent ,want dat is wel heel lang .
heel veel sterkte en warme knufffff van mij xxxxxxxxx

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails