maandag 6 december 2010

Hakken in het zand


Opgroeiend vlak bij zee leerde ik, dat ik mijn hakken stevig in het zand moest zetten, als een rukwind mijn vlieger op het strand uit mijn handen wilde rukken.
Later met het beleren en longeren van jonge paarden, zette ik weer mijn hakken diep in het rulle zand van de rijbak, om niet meegesleurd te worden door hun jonkheid en impulsiviteit.
Nu zet ik energetisch mijn hakken in de aarde, om niet meegetrokken te worden in de egodrift van anderen.
Dat is soms moeilijk, makkelijker is toegeven in de naam van liefde, het willen zorgen, wat kan verworden tot volledig weggeven van jezelf.
Maar grenzen stellen, duidelijk nee zeggen, is ook liefhebben.
Is houden van mijzelf:))

20 opmerkingen:

christiene zei

Ha Anneke, duidelijk je grenzen stellen
Wat heb dat mooi duidelijk hier neer gezet.
mooi ook zo met het hartje.
Gaat het weer een beetje.
Fijne dag.
groetjes Christiene.

klaproos zei

houden van jezelf misschien wel dé belangrijkste liefde assaya:-)

hakken in het zand/gevoel....

ik begrijp je..

xxx

sakuraimogenyakarin zei

Dat is zo erg waar! Trek ze maar duidelijk die grenzen en leer voor jezelf zorgen, zodat je verder in staat bent om veel liefde aan anderen te geven!

Haagje zei

Enzo is het maar net. We zijn het eens dat is duidelijk.

Liefs, Haagje

fotorantje zei

nee zeggen kan heel moeiljk zijn

Boomvader Ruerd zei

Hey Anneke o zo waar wat je hier zegt en mooi beschreven,m inderdaad de hakken in het zand anders sta je straks aan de kant.
Kom het zelf ook tegen in de vorm van claimend gedrag naar mij toe, alsof ik zelf niks in te brengen heb.

hartige knuffel

Droomvader Ruerd marja noemde me laats per ´ongeluk´ droomvader tijdens deuitzending LOL

Harnett-Hargrove zei

Here's to boundaries and those who will respect them! -J

"Création" zei

Ben het helemaal met je eens Anneke, vaak durven mensen geen nee te zeggen omdat ze bang zijn niet aardig gevonden te worden. Maar helaas zijn er veel mensen die alles uit je trekken, energievretertjes noem ik dat altijd. En inderdaad als je dat telkens toelaat ben je niet goed met jezelf bezig. Jezelf liefhebben, dus grensen stellen, geeft juist de ruimte om echte liefde aan anderen te geven.
Hoop dat je al weer wat bent opgeknapt.

Lieve groet, Josephine

colourfullflowergirl zei

Wat kun jij het toch altijd mooi verwoorden...

will-Art zei

Dat heb je weer mooi verwoord.

curieuzeneuzemosterdpot zei

da's helemaal waar, assayya!

men heeft jou op een prachtige manier 'grootgebracht'! :-))

Lutje zei

ja zoals je omschrijft, een mens moet stevig in zijn schoenen staan en dat klopt wel!

gerdaYD zei

Als je niet van jezelf houdt, kan je ook niet van een ander houden, want je ként het gevoel liefde dan niet. En jij doet dat beslist lief Anneke. En stel je grenzen, want de vrijheid van jezelf begint waar die van een ander eindigt...
Wat een prachtige levenlessen kreeg je... dat pakken ze je nooit meer af!

MarjaToBe zei

Het advies die je aan mij geeft - hoort ook bij jou thuis :)
Soms kan het zo verwarrend zijn - als mensen niet de zelfde weg in slaan. Maar ze leren er van om juist dat stuk zelfstandigheid te zoeken.
Zelf mag jij gewoon je eigen weg vervolgen
Hoe gaat het met je pootje?

Fluitenkruid zei

Grenzen: mijn grootste les in dit leven.

Marlou zei

Hai Anneke,

en dat is het allerbelangrijkste:
houden van jezelf.

Daarom begin ik de dag vrijwel altijd met:
ik hou van mezelf, ik keur mezelf goed, ik waardeer mezelf.

Deze drie zinnetjes zijn voor iedereen heel belangrijk...
Want je kunt niet van een ander houden, als je niet van jezelf houdt!

♥♥♥

Marlou


.

poes zei

ik kan alleen maar zeggen:
RESPECT
dikke knuffel yfke

Helena zei

Zo klaar als een ......
Dikke knuffel (en ik weet hoe moeilijk het is zullen we maar zeggen :-))

wim22 zei

de hakken in het zand...
een mooi symbool om deze gevoelens mee te verbeelden.
Zet je ook maar schrap tegen die virussen.
Ik hoop dat ze zich nu vlug gewonnen geven.
Groetjes :-)

Just Me zei

grenzen stellen - nee zeggen - en je zelf liefhebben
ja die ken ik ook, en als je dan eens nee zegt, je grens duidelijk toont en bij jezelf blijft, dan voel ik soms de opluchting en tevredenheid dat ik voor mezelf opkwam.

ik wens jou hetzelfde toe en beterschap!
liefs vanuit gent

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails