dinsdag 2 november 2010

Kaneelbeschuitjes en anijssterren



Wat doet de herfst toch met mijn zintuigen.
Terwijl in de lente mijn ogen zoeken naar nieuwe kleuren, de zomer vooral aan mijn mijn gevoel (de zon, het water, een zachte bries)raakt, is de herfst specifiek het getijde van de geuren
Nu door het bos lopen en je ogen even sluiten, dan ruik je aarde, mos, het kruidige van rottende bladeren en paddestoelen.
Als ik winkel, blijf ik hangen bij producten met kaneel, kardamon, anijs.
Vandaar dat er in mijn mand, kaneelbeschuiten ( voor bij de thee en warme chocalademelk) en een zakje anijssterren(die alleen al zo heerlijk ruiken)zaten
Ik heb even niks met de elementen water(te koud) en lucht(te ijl), maar kies voor aarde en vuur.
Langzaam verschijnt er in mijn kamers steeds meer rood en oranje:))

22 opmerkingen:

Lutje zei

je bent sterk bezig met kleuren en geuren, en eigenlijk zijn het mooie kleuren...wat de herfst toch doet.

gerdaYD zei

Je kan het zo heerlijk én smakelijk beschrijven Anneke, ik heb je stukje wel een paar keer gelezen en kreeg er een warme gloed van vanbinnen... dank je.

Fluitenkruid zei

De herfst lijkt dit jaar wel veel uitbundiger dan voorgaande jaren. Ik hou ook erg van al die geuren, vooral lekkere warme theesoorten mmmm x

Anoniem zei

Ik had deze log kunnen schrijven, alleen niet zo mooi beschreven, vanuit mijn huis zie ik veel bomen met de mooiste kleuren dat is overweldigend zo mooi .
Ik ben al een week mijn huis aan warm maken maken met kleuren rood en oranje , nieuwe planten .ik heb die warmte van de kleuren gewoon nodig , en als ik om mij heen kijk in mijn kamer denk in yes heerlijk , en geniet !!
kopje anijs melk met honing , en ik voel mij zo gelukkig , ondanks het grote verdriet hier .
Lieve groet Annie

klaproos zei

heerlijk en dioet zo zalig warm aan assaya
samen met aardetinten..
een feest...
* crucnh*

lekker beschuitje:-)

xxx

Marlou zei

Lieve Anneke,

wat mooi gevonden.
Want het is zo!

Precies zoals je het zegt: de lente voor lichte frisse kleuren, de zomer voor water en lucht en de herfst voor... warmte, rood en chocolademelk.

Fijne tijd.

Vooral door het bos door bladerhopen stappen!
Les feuilles mortes...

Liefs van Marlou


.

MarjaToBe zei

Verbinden met vuur is passie en vooruitgang. Deze boom is bij mij aan het afsterven - ik ga naar andere energie:)

Martine zei

en daarbij nog de geur van verbrand hout..............
XXXm

Roelien zei

Mmmmm heerlijk seizoen, heel zintuiglijk te beleven!

Marius zei

Alle zintuigen hun deel Anneke; geniet van je verhalen door de tijd, vandaag teruggelezen tot en met je paard. Zo zorgzaam en liefdevol.

willy zei

geuren en kleuren in de herfst...

geven een warm gevoel.

groeten

Hagazussa zei

Hier gaat het precies hetzelfde, en ik stop mijn neus ook nog eens overal in.

Liefs, Haagje

sakuraimogenyakarin zei

De wind ruikt echt heerlijk! En ruiken moet je ook doen om als mens een beetje bewust in het leven te staan. Ik hou wel van de herfst!

merel zei

dat is eigen aan de herfst, van die warme kleuren en heerlijke geuren ... laat de herfst nu maar helemaal binnen komen, mijn deurtje staat open

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij haalt de kleuren van buiten naar binnen? :-))

je hebt vast een warm, gouden interieur, assayya? :-))

"Création" zei

Heerlijk al die geuren en kleuren, je foto is van grote schoonheid...en ik knabbel even een kaneelbeschuitje met je mee, heerlijk bij een mok thee!

Lieve groet, Josephine

Helena zei

Typisch toch hoe dat (ook hier) werkt :-))
Geniet ervan Anneke en dikke knuffel

Lutje zei

een leuke woensdag :o)

gerdaYD zei

Geuren, kleuren, smaken op je tong... wat zijn zintuigen toch héérlijk hé Anneke? En jij weet ze beslist goéd te gebruiken!

griet zei

heerlijk he die kleuren en geuren ik heb er afgelopen weekend ook erg van genoten .
we zitten in de herfst van ons leven ,en dat ervaren we misschien sterkter dan .
xxxxknuff en liefs xxxxxxxx

Marlou zei

En vandaag heb ik een heleboel prachtig gekleurde bladeren geraapt.
Die liggen nu te drogen in een dik boek.
Eens kijken wat ik met die rode en oranje pracht ga doen, als ze gedroogd zijn...

Liefs van Marlou



.

Jet zei

Vind dit jaargetij prachtig met al die warme kleuren .
En geuren horen daar ook bij , de aarde ruik je gewoon.
Liefs Jet.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails