dinsdag 26 oktober 2010

Zwarteklerendag

Wie vandaag in Den Haag rond de parlementsgebouwen loopt, moet niet raar opkijken politici helemaal in het zwart gekleed tegen te komen. Grote kans dat ze gehoor geven aan een oproep van zeven burgergroeperingen.
De organisaties willen met de zwarteklerendag hun zorgen uitten over de minderheidscoalitie van VVD en CDA die van de PVV gedoogsteun krijgt. De Tweede Kamer debatteert morgen over de nieuwe regeringsverklaring.
Zelf willen de groeperingen een stille demonstratie zonder spandoeken houden bij de Tweede Kamer waarna ze naar de Hofplaats lopen. Als rouwbetoon wordt een krans gelegd bij de Grondwetbank met daarop de tekst van artikel 1 die de gelijke behandeling van alle Nederlanders beschrijft.

bron www

Vandaag ben ik in het zwart, solidair met dit initiatief.
Niet in Den Haag,datis net even te ver, maar ws ergens op een centrale plek in Groningen:))

Update:
In zwart gekleed, maar zeker geen zwarte dag.
Ik kwam bij een stel gelijk gestemde studenten terecht en zijn in "debat" geweest met andersdenkenden.
Leuk, zonder te jij-bakken of zo, maar in respect naar elkaar.
Kunnen ze in Den Haag nog wat van leren:)))

14 opmerkingen:

oma leentje zei

Ik loop in Den Haag met zwarte kleren. Maar niet speciaal vandaag Ik draag altijd zwart...En woon daar Hihi Maar ik begrijp de bedoeling . Is ook te erg . Wat er allemaal gebeurd. Treurig ook. Hoop dat er veel mensen gehoor aan geven.
Groetjes Leni

Roelien zei

Ik vind dit een geweldig initiatief, het helpt niets meer, maar het is wel een duidelijk signaal. Mooi en respectvol!

klaproos zei

ehhhhh
dan loop ik hélemaal uit de maat met mijn rode trui:-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

in belgië heeft men het over het organiseren van een zwarte mars, maar da's een ander zaak.

gelijkgestemden,
gelijkgekleeden? :-))

Lutje zei

Hier bij ons hangen ze dan zwarte vlaggen als protest of een doen ze een witte mars voor onschuldigen enz...

MarjaToBe zei

We hebben juist kleur nodig - veel kleur!
Zullen we dan niet meer opvallen?

gerdaYD zei

Zoals je misschien weet draag ik altijd zwart, dus zal vandaag zeker niet uit de toon vallen bij dit pràchtig initiatief, assayya!

Fluitenkruid zei

Dit is natuurlijk volledig langs mij heen gegaan, hopelijk levert het wat op.

Marlou zei

Hai Anneke,

ja, dat is waar ook.
Ik had er een mail over gekregen.
Maar ik was zo ver weg, dat ik nog steeds een beetje moet landen.
Nou... mijn trui is zwart.
Ik dien alleen mijn broek even te verwisselen.
Geen probleem.

Want...
ik ben solidair met dit initiatief!

Dagdag!
Vandaag gaan we zwartselen!

Liefs van Marlou


.

Martine zei

yes..................................

Pasula zei

Ja ik las het net ook bij Martine. Hoezeer ik elke dag ook nu.nl lees, dit nieuws was me even ontgaan. Gelukkig heb ik elke dag wel zwart in m'n outfit. ;-)

Anoniem zei

Ik heb geen zwarte pyjama haha,, lig vandaag in bed heb van een zware verkoudheid .
En om ook even tot rust komen .
Fijne dag , Liefs Annie

christiene zei

En het kleed ook nog eens
lekker slank af.
Prachtig is de zwarte tulp
groetjes Christiene

wim22 zei

Politiek...
en als je dan in België woont...pffff!
Laat ik het maar even bij
een eenvoudige groet houden :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails