zondag 24 oktober 2010

La Mamma



Ze is de spil, het hart van het huis.
Ze zorgt, ze regelt, ze sust, ze troost, ze luistert en zwijgt,ze stuurt soms bij met zachte sterke handen.
De koffiekan en theepot zijn schijnbaar nooit geheel leeg.
Na een greep( door haar) in de vriezers verlaat er nooit iemand met lege handen het huis.
In de rozenagenda worden de afspraken zorgvuldig bijgehouden, zonder zichzelf daarbij te verliezen.
Ze geeft raad zonder oordeel, zonder kritiek.
Zij heeft ook ooit moeten leren.
Ze is blij met haar volkje om zich heen.
Zij is La Mamma, La Mamma ben ik:))

update: even ter verduidelijking.
hier wordt de vriezer niet geplunderd, maar staat La Mamma na elk bezoek bij de deur om ieder een welgevulde tas met diepvrieswaren mee te geven:))

19 opmerkingen:

klaproos zei

:-)

imca marina zong daar een prachtig lied van assaya:-)

een mooie naam la mamma

curieuzeneuzemosterdpot zei

whahahaa, da's heel herkenbaar, assayya!

alleen ..

hier wordt niet alleen de vriezer geplunderd! :-))))))

Walter zei

Een oergevoel?
Dat heb ik een beetje als die Pappa! ;-)

Lutje zei

wat een mooie omschrijving en zo is het wel....
we moesten het ook ooi leren door het gewoon te doen en te handelen

Hagazussa zei

Jij hebt je plekje gevonden, dat is duidelijk.

Liefs, Haagje

gerdaYD zei

Jaaaa, dat ben jij beslist: La Mamma! En niet alleen voor je naaste omgeving, ook voor ons!

Fluitenkruid zei

Een grote roos voor la mamma x

griet zei

moooooooooooooi ,ze zijn blij met hun mama's hoor ,en natuurlijk moeten we grenzen aangeven ,anders zijn ze weg hahah maar wat ben ik blij dat ik een mama en ootje ben .
xxxknufff van mij xxxxxxxxx
en ze mag wel eten hier ,maar niet in mijn diepvries hihi

Wondelgijn zei

en ik! ;-) Di Mama....

Roelien zei

Mooi!

Ik koester dit vandaag (ook als mamma)

Pasula zei

Haha geweldige blog!
Bij ons gaat het een beetje anders, als ik bij m'n moeder ben, tja, ik weet wel dat ik daar niet zomaar de vriezer ga leegplunderen. :D Wel stopt ze me altijd vol als ik daar ben en zo ondervoed zie ik er toch echt niet uit. :D

Marlou zei

Hai Anneke,
ja ik wist wel, dat je Anneke heet.
Maar voor mij blijf je toch Assaya...

Mooi, dit lied.
Ik hoorde het voor het eerst in het Frans gezongen door Charles Aznavour.
Ik werd er meteen verliefd op.

Als ik bij mijn Iema was, dan tilde ik altijd de deksels op het fornuis op om te kijken wat er voor lekkers gekookt werd!
Mijn Iema kookte het lekkerst van de hele wereld en altijd als je kwam werd er iets voor je getoverd. Ik was er gek op en ook op haar...

Dagdag!
Heel veel liefs van Marlou


.

Marlou zei

Hai Anneke,
ja ik wist wel, dat je Anneke heet.
Maar voor mij blijf je toch Assaya...

Mooi, dit lied.
Ik hoorde het voor het eerst in het Frans gezongen door Charles Aznavour.
Ik werd er meteen verliefd op.

Als ik bij mijn Iema was, dan tilde ik altijd de deksels op het fornuis op om te kijken wat er voor lekkers gekookt werd!
Mijn Iema kookte het lekkerst van de hele wereld en altijd als je kwam werd er iets voor je getoverd. Ik was er gek op en ook op haar...

Dagdag!
Heel veel liefs van Marlou


.

christiene zei

Ha Anneke, wat fijn als je zo,n La mamma in je buurt hebt.
zo,n La mamma word nooit vergeten.
Groetjes Christiene.

Morgaine zei

hihihihi wat heerlijk Assayya, ja zo is mijn mama ook vaak, erg lief altijd, en nu zei ze nog.. .. nu mag jij starten met mee geven ;-)

XXX

OT, komen mijn reacties wel door lieve A? Offuh, verdwijnen ze hier ook in het niets, laat het mij even weten, dat vroeg ik mij namelijk al af, heb dit bij nog één andere blogger namelijk die bij blogspot zit :(

Ik reageer mij suf en zou zonde zijn als jij denkt dat ...

gerdaYD zei

Tja, ik wou dat mijn mama er nog was... maar een vervangmama zoals jij, al is ze dan virtueel, die mag er ook zijn lieve assayya!

Martine zei

Vooral die zachte sterke handen vind ik mooi.
XXXm

kruidje zei

hi Granny :)
nee en waarom ook niet
Je weet wat delen is

colourfullflowergirl zei

Wat kun jij toch mooi je gevoelens verwoorden.
Heb weer gesmuld van je log.
En ik denk dat ik ook zo'n la mama ben.
Maar ik ben het met liefde!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails