zaterdag 9 oktober 2010

Koperen klanken op een paars bruine heide


Vandaag stond al maanden in mijn agenda.
In Rijswijk was de grote kristallenbeurs.
En toch, gisteren besloot ik om niet te gaan.
Mijn emoties fladderden nog steeds als motten tegen het verlies van Prince aan.
En wat zouden al die kristallen bij elkaar in die grote ruimte met mij doen, hoe helend misschien ook.
Ik besloot de dag op een andere manier in te vullen.
Met twee van mijn klankschalen, zorgvuldig in fleecedoeken in mijn fietstas, ben ik naar het grote heideveld gefietst.
Op een van de grafheuvels midden in het veld, ruig oerveld,kilometers voor en achter me, ben ik gaan zitten en begonnen de schalen aan te slaan.
Soms zachtjes, soms luid en indringend.
Bij mij maakte het een stroom van positieve emoties los, deed de kluit die zich tussen mijn hart en mijn maag bevond, verdwijnen.
Zo mooi de sereniteit van de klanken, die over de paars bruine heide gedragen werden.
Er bleven mensen staan te luisteren op het pad, dat over de heide ging.
Sommige bleven tot ik klaar was.
Aan het begin van de heide zaten later mensen thee te drinken aan een van de picnictafels.
Ik kreeg ook thee, zomaar.
Ze hadden het zo mooi gevonden, wat ik deed.
Kijk, en dat vond ik nou weer mooi:))

18 opmerkingen:

klaproos zei

...
daar wordt je een soort van blij van .....

xxx

Hagazussa zei

Mooi.............!

Liefs, Haagje

curieuzeneuzemosterdpot zei

daar kan geen zee van kristallen tegenop, assayya! :-))

wat had ik dit graag willen horen!

maar .. hier is de hei al lang uitgebloeid? ;-))

warme zondag,

gerdaYD zei

Dit moet iets prachtigs zijn geweest assayya, wat ben jij toch een veelzijdige meid... wawwwww, en zoals Klappertje het goed verwoordt: daar wordt je een soort van blij van...

marieke zei

Het moet geweldig mooi geweest zijn Assayya, het geluid reizend over de vlakte en in de hemel opgenomen.
Ook voor de passanten moet het onvergetelijk geweest zijn, was ik maar een van de passanten geweest, dacht ik even toen ik het las.
Maar Assayya alleen het lezen van dit stukje is al een cadeau...

Fluitenkruid zei

wat een goed besluit! x

Anoniem zei

Ik wilde dat ik er had gestaan om te luisteren , heerlijk lijkt mij dat zo in de natuur met die prachtige klanken .
Fijne zondag Liefs Annie .

griet zei

ja ik denk dat je soort samengevoel hebt opgeroepen,en ik zie je zo zitten net als op mijn plaatje xxx knufff van mij xxxxxxxxxx

Annet zei

Dit is ook heel mooi Assayya...

Sterrenliefs van Annet * * *

Just Me zei

Mooi, ik had je klanken graag gehoord, bijzonder hoe je iets voor jezelf doet en er anderen ook mee raakt op een positieve wijze.

Imna/Helena zei

Dat moet mooi zijn geweest Assayya, ik had je graag gehoord en meegegaan in je (helende) klanken.
Liefs

christiene zei

Op de grote stille heide wat moet dat mooi zijn geweest om de klanken van de schaal te horen.Een moment voor je zelf en toch onbewust anderen blij gemaakt,mooier kan niet Asssayya
Fijne zondag
groetjes Christiene

merel zei

weet je wat ik denk ... wat voor een bijzonder iemand je wel bent

kruidje zei

tjee dat is echt delen
Mooi hoe jij jezelf mag genezen:)
Ik vind het steeds heerlijk om met klankschalen te werken. Het is dagelijks een feest

yvette zei

goed dat je niet naar Rijswijk gegaan bent. Dit was jouw kristallen moment.
De parels lopen nu over mijn wangen..Assaya..ik zie je daar zitten...en voel je dicht bij.

Martine zei

mooi en goed is het om bij je eigen gevoel te blijven. Dat deed jij dus. Op de heide i.p.v. naar de beurs, goed voor je.
XXXm

fotorantje zei

niet alleen jij maar ook andere mensen hebben er van genoten
leuk

Marlou zei

Lieve Assaya,

dat had ik heel graag willen horen en voelen!

Mooi verhaal, je koos voor je hart.
Erg waardevol!

Namaste van Marlou


.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails