zaterdag 23 oktober 2010

De geur van tuigleer en bijenwas


Omdat de veranderingen van  nieuwe oppastijden nog niet in mijn systeem zitten, had ik gistermorgen ineens een nog niet ingeplande vrije dag.
Tja, de aangekondigde buien noodden niet direct tot buitenaktiviteiten.
Daarom  was de ruimte rondom me in de kamer snel gevuld met zadels, hoofdstellen, halsters en ander paardentuig.
Flessen lederolie, bijenwas en  veel poetsdoeken lagen ook al klaar en een bloknote en pen voor reparatie en vernieuwing/aanschaf.
De koffiepot was gevuld,de honden lagen lui in de manden of op de bank en door het hele huis trok de geur van tuigleer en bijenwas
Omdat de regenbuien uitbleven, heb ik 's middags bij de stallen  paardendekens uitgezocht.
De zomerdekens gaan na het wassen  schoon naar de zolder tot vplgend voorjaar.
Drie dekens konden afgeschreven worden, weggegooid,, kapot door ouderdom of door de muizen
Ik kreeg laatst twee nieuwe paardendekken van een vriend , een heerlijk dik winterdek en een stoere regendeken.
Met dat,wat ik nog heb, komt mijn paard de winter wel door:))

11 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

't is alsof de geur door de gaatjes van mijn boxen kruipt, assayya, zo mooi beschrijf jij het!

gezellig weekend,

Walter zei

;-)

gerdaYD zei

En jouw paard komt beslist goed de winter door assayya. Niet alleen met deze heerlijk warme smullen, maar vcoral door je goede en liefdevolle zorgen!

klaproos zei

heerlijk assaya,
dat is een zo zalige lucht,
jullie zitten er weer warmpjes en goed in het vest bij:-)

wat heerlijk om te lezen assya,

maak er een heerlijk weekend van hé,
xxx

Hagazussa zei

Ik heb me ook zo laten foppen door die weersvoorspelling, ik ben met de tram gegaan terwijl ik makkelijk kon fietsen. Dat vond ik wel balen, want dan had ik mijn reuze pompoen gewoon op de fiets kunnen vervoeren.

christiene zei

Zo als jij het beschrijft Anneke was ook deze dag goed besteed.ik ruik hier bijna de geur van olie en de koffie,
Fijn weekend
groetjes Christiene.

Fluitenkruid zei

Een lekker binnenklusje, fijne gedachte dat je paardje er deze winter weer warm bij staat.
Fijn weekend! x

merel zei

en zo gaat je paard zich heel gelukkig voelen

gerdaYD zei

Fijne zondag lieverd, geniet van je paardje en misschien wel van een ritje op je lieveling? Ik bedoel het dier hé, niet je man *wink, big smile*... Mààr: dat kan natuurlijk ook!

yvette zei

gezellig lezen en jij en paardje veilig de winter door

liefs

Helena zei

Ik heb ooit mijn kast met bijenwas gedaan....:-)) heerlijk dus ik kan me de sfeer een beetje indenken Anneke.
Geniet van het weekend en de warmte!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails