dinsdag 5 oktober 2010

Be Good, Beaudine

Beaudine: hier op de foto bijna 2 jaar

Vandaag is ze met een paardentrailer opgehaald.
Beaudine, de zwarte merrie, die bij ons geboren is, drie jaar geleden.
Ze is te goed om stil te laten staan, ze moet de sport in en ik doe het niet meer , jonge paarden beleren en inrijden.
Het herstel, na een afworp, duurt te lang.
Dit voorjaar hadden we al besloten dat ze verkocht moest worden, nu was het zover.
Alsof ze het al wist, ze liep de hele ochtend als een hondje achter ons aan.
Maar het is goed zo, iemand zal heel veel plezier aan haar gaan beleven.
Iemand zal ook z'n handen vol aan haar hebben, want zoals veel intelligente paarden kan ze een lastpak zijn.
Daarom, Beaudine, be good, gedraag je, zei ik bij haar vertrek.
Alleen Wyana, mijn witte lievelingspaard loopt nu wat verloren in de zomerwei, ze mist haar pleegkind.
Morgen ga ik haar stal schoonmaken, verse zaagsel erin, de spinnenwebben en zwaluwnesten van deze zomer wegbezemen.
Ze zal dit jaar wat eerder naar de stal op de winterweide komen.
Met wat training heb ik haar ook weer op tijd klaar voor de Hubertusrit.
Heerlijk weer de hele dag in het zadel, dat heb ik gemist:))

12 opmerkingen:

klaproos zei

ohhh assaya dat lijkt me vreselijk.
ik ben zó slecht in afscheid nemen.
en zou dat niet over mijn hart kunnen verkrijgen,
verbaas me hoe sommige mensen dat schijnbaar heel eenvoudig kunnen...
maar ik ben wel heel erg blij dat jij het wel kunt, want je kan niet alles houden hé,
en ze krijgt een goed thuis hé...

bay bay beaudine, wat een mooie naam zeg ,

liefs
xxx

curieuzeneuzemosterdpot zei

oh, dat zal best een erg moeilijke dag voor je geweest zijn, assayya!!

maar 't is inderdaad een hele bevrediging als je weet dat jouw 'kindje' in goede handen is!

wat een knappe dame zie ik op de foto! :-))

Lutje zei

ik denk ook dat dat een moeilijke dag is, en dan is dat ander paard zo eenzaam....niks voor mij, ik kan daar niet goed tegen

yvette zei

er zal wel een traantje vallen lief vrouwke. Heel knap dat je je verdriet omzet in aktie en concentratie op je oudje.
En misschien kan er een ander oudje je witte gezelschap houden.

kuskuskus

gerdaYD zei

Dit moet inderdaad we heel erg moeilijk voor jou geweest zijn lieve assayya, maar ook voor je beide paarden.
Ik hoop dan ook dat jouw 'kindje' nu in goede handen is en een schitterende toekomst tegemoet ziet!

Fluitenkruid zei

Ach dat is moeilijk maar je gunt zo'n beestje het beste. Wyana krijgt vast extra aandacht van je waardoor ze haar pleegkind hopelijk minder mist.

Marlou zei

Lieve Assaya...
afscheid nemen... au, dat doet vaak zeer.
Maar je weet, dat het goed is voor de pittige Beaudine.
Ze krijgt nu een andere manier van leven met lekker veel pogingen om iemand van de rug af te werpen.
En rennen rennen rennen.

Bay bay Beaudine...

Goed leven!

Liefs van Marlou


.

christiene zei

Dan is het niet zo,n fijne dag voor jou geweest Assayya, en nu een beetje stil .En het witje zal hem ook wel missen.
Maar ze krijgt het goed anders had je hem niet weg gedaan.
groetjes Christiene

Imna/Helena zei

Dat lijkt me niet makkelijk lieve Assayya, ondanks het feit dat je weet dat iemand anders veel plezier met haar gaat beleven en dat je niet alles bij je kunt houden (ook ik ben heel slecht in afscheid nemen....)
Hele dikke knuffel voor jou en natuurlijk ook voor je witte :-))

Martine zei

dat is het leven hè, laten gaan als het nodig is.
XXXm

Hagazussa zei

Wat een dubbel gevoel moet je hierover hebben. Maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.

Zo'n Hubertusrit zal wel een hele belevenis zijn denk ik zo. Daar ben ik wel benieuwd naar.

Liefs, Haagje

Annet zei

Rationeel is het altijd weer anders dan wanneer je hart en ziel erbij zitten. Maar rationeel heeft ook een stem....Wat fijn om te kunnen rijden....hier is ook nog één ponypaardje....een knuffeltje...Silke die haar kudde verloor.....zij grazen nu op de eeuwige jachtvelden.....

Lieve groet van Annet&Silke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails