dinsdag 21 september 2010

Prinsjesdag 2010

Vandaag gaat de gouden koets met aanhang weer richting ridderzaal.
Een overbodige actie dit jaar, de koningin kan net zo goed thuisblijven.
Want waar gaat het eigenlijk over?
Een kabinet, dat allang weg had moeten zijn, presenteert haar plannen, die overgenomen zullen worden door het rechtse minderheidskabinet, dat er hortend en stotend aan zit te komen.
Er zullen geen algemene beschouwingen volgen.
Maar van de uitgelekte plannen kan geen sociaal denkend mens vrolijk worden.
De bijdragen voor de kinderopvang zullen de komende tijd de pan uitrijzen.
Vrouwen, die eerst aangemoedigd, geprest en gedwongen werden om weer aan het arbeidsproces deel te nemen, zullen merken, dat ze aan het werken zijn voor de tijd, dat ze hun kinderen niet zien.
Als de partner dan genoeg verdient, zal de keuze heel snel gemaakt zijn, thuis te blijven.
Maar wat als er hypothecaire lasten zijn, waardoor het gezin steunt op beide inkomens.
Nog erger, wat als het een alleenstaande moeder betreft, die sowieso al moeite heeft om de maand rond te komen.
Die moet blijven werken om niet in de onmenselijke mangel van de uitkeringsinstanties terecht te komen.
Er zal dan een onredelijk en onmogelijk beroep gedaan worden op de grootouders, om weer (klein)kinderen op te gaan voeden.
En hoe lief en dierbaar ze ook zijn, die kindjes, dit is te zwaar en kan nooit de bedoeling zijn.
Ik snap niet en wil ook niet snappen, dat een regering, die miljarden pompte in slecht functionerende banken,(die overigens weer doodleuk bonussen uitbetalen) zo weinig sociaal om kan gaan met mensen, het werkvolk, die de motor van de economie draaiende moeten houden:))

22 opmerkingen:

Jasmine zei

England is the same. Alas...

Lutje zei

ik snap de regering al lang niet meer, in Belgie is het al erger (denk ik)....

yvette zei

dit is me zoooo uit het hart gegrepen....lieverd sorry dat ik zo weinig hier ben...
still love you so much

callemie zei

inderdaad dit is niet te snappen !!!!
maar spijtig genoeg kunnen wij hier niets aan doen
groetjes

Marlou zei

Lieve Assaya,

goed stukje!
Ik vind, dat de regering,of voor wat er voor door gaat... zich in een klein hoekje mag gaan staan schamen.
Ik ga niet eens naar die poppekast kijken.
Anders ga ik misschien wel over mijn nek...

Ik ben vanmiddag in het bos!

liefs van Marlou


.

klaproos zei

het is daarom dat ik de politiek de rug toekeer,en mijn eigen leven leidt, the best way i can,
want als het van den haag moet afhangen dan ben ik al lang stukgevallen op het trottoir assaya...

Martine zei

Dank je wel voor je warme welkomswoorden, ik heb ervan genoten.
Vanmiddag zal ik naar die troonrede luisteren maar weet al dat ik er niet vrolijk van word.
XXXm

Jet zei

Er werd alweer druk gesproken over wat voor hoed de dames zouden dragen , dat lijkt het belangrijkste !!
Ja als vrouw moest je maar gaan werken liefst full time .
Nu de kinder opvang dadelijk onbetaalbaar gaat worden , zullen weer veel vrouwen kiezen om thuis te blijven , maar ook alleen als dat financieel gaat lukken .
En je hebt gelijk van de bonussen .....het gaat gewoon weer door hoor , word hier echt heel boos over !
Krijgen de hard werkende mensen die proberen om de economie draaiend proberen te houden wel eens een bonus ????
Nee....die worden of ..ontslagen of gekort in hun loon .
Leve prinsjesdag .

Liefs Jet.

kruidje zei

Waar een deur dicht gaat, gaat een andere deur open. Ik heb vertrouwen in de mens :)

Fluitenkruid zei

Ik ga dan ook niet naar de poppenkast kijken, ik hoor het later wel, wil me vandaag niet boos maken. Fijne dag vandaag x

Roelien zei

Stuur jij dit even naar Bea, dan kan ze dat nog aanpassen in haar troonrede.....

Mooie wijsheid Assaya, anders dan je andere onderwerpen, maar heel wijs en waar.

sakuraimogenyakarin zei

Zeker wijs en waar. Hoe het in BE zit kan nog niet gezegd worden, omdat wij nog steeds een regering aan het vormen zijn en het behoorlijk vast zit aan beide zijden. Hier vinden ze zaken als splitsen van BHV en verantwoordelijkheden belangrijker dan werkelijk naar de praktische kant van zulke dingen te kijken!
Het sociaal beleid lijkt er alleszins niet beter op te worden. Ik vraag me af of we nog steeds eerste zijn op wereldvlak, want dan staat de wereld er slecht voor!

Neen, kinderen opvoeden wordt steeds moeilijker. En dan worden alleenstaanden soms bestraffend besproken omdat ze van een uitkering leven. Het is vaak voordeliger dan je kinderen zowat niet zien door het werk en de kinderopvang betalen... Maak zelf de rekening dan maar!

griet zei

hahahaik wilde ook net schrijven jij had daar moeten zitten ,is niet zo makkelijk allemaal, ik ben absoluut niet jaloers hoor zou geen 30 meer willen zijn .
xxxxknuff en liefs xxxxxxxxx

colourfullflowergirl zei

Wijze, wijze vrouw..ik hou van jou!

Imna zei

Het is ook niet te bevatten Assayya en ook ik wil het niet snappen. Geniet van het heden, ik probeer het in ieder geval zo veel als mogelijk te doen.
Dikke knuffel

christiene zei

Het word er niet beter op,
groetjes Christiene

Pasula zei

Weet je dat ik Prinsjesdag spontaan vergeten was? Ik vind dat Prinsjesdag geen doorgang kan vinden zolang er nog geen kabinet gevormd is, voor je het weet zijn we weer een jaar verder. Ook zal er een kabinet komen zonder de partij waar ik op gestemd heb, dus wat is de zin als er niet naar het volk geluisterd wordt... nee ook ik word niet vrolijk van al dat gedoe. En dan een stukje over de "soberheid" van de hoedjes op prinsjesdag... zo hier en daar zag ik weer veel te dure hoedjes voorbij komen en de koningin spande de kroon. Echte soberheid bestaat niet uit een duur mantelpakje met bijpassende hoed. Ik zou het stoer hebben gevonden als er besloten was dat Prinsjesdag geen doorgang kon hebben maar helaas.
Ben het eens met je stukje en hierbij pak je nog maar 1 onderwerp terwijl er zoveel scheef zit.

Hagazussa zei

Vroeger liepen er veel kinderen met een sleutel om hun nek, tegenwoordig hebben we dan de Bso, een hele vooruitgang. Maar als het zo door gaat vrees ik dat er weer veel sleutelkinderen zullen komen. Ik heb weleens een betere baan afgewezen, alleen al om die reden.

Liefs, Haagje

Wondelgijn zei

Ergens, een tijdje geleden, heb ik het opgegeven om de regering nog te begrijpen.... Verspilde moeite! Heus! Als ze nu eerst eens voor een kabinet gaan zorgen, maar zelfs dát wil niet echt lukken.... Pffttt

Annet Lemaire zei

het giet zoals het giet, zingt Daniël Lohues

we zullen onze creativiteit moeten laten opborrelen

dat maakt sterk en er kunnen mooie dingen door of uit ontstaan....

womanpowerrrr, lfs, Annet

merel zei

hier bij ons in belgië is het al niet veel beter

MariecusBruyn zei

Hey Assayya,
Het lijkt wel dat mensen veranderen eens ze verkozen zijn. Ze staan niet meer tussen de mensen, maar erboven. Ze nemen geen beslissingen meer voor de mensen, maar voor hun kliek. En als je de grote hoop van de jongeren (en minder jongeren) bekijkt, zie je dit fenomeen overal terugkomen.
Spijtig, maar waar. Minder technologische snufjes brengt meer mensheid. Het lijkt wel of het mensdom stevent af naar 'robotisme'.
Gelukkig heb ik kaboutertjes op doktersvoorschrift.... uhm....
Maar weet je, ik blijf hoop hebben. Ooit komt er een dag dat de wereld op zijn kop staat en de mens weer bij zichzelf komt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails