zaterdag 4 september 2010

Pluimvee


(foto een paar week geleden genomen.
de kleine kuikens achteraan zijn nu net zo groot als de voorste kuikens)

Shoppen over de grens was leuk.
In drie winkels haal ik die speciale dingen, die hier niet te krijgen of vreselijk duur zijn.
Flessen appelazijn voor de paarden( ik zal daar weer eens een log aan wijden)
Zakjes soep met allerlei fantasie figuurtjes voor knuffelkind.
Heel veel specerijen, bakspullen, deegwaren
Biologisch vruchten- en groentensap voor een sapweekje.
Dozen kandijklonten voor de schoonzussen
Een beschaafd voorraadje wijn, als ik keek hoe de ene kar vol drank na de andere rinkelend richting de auto's werd gereden.
Ok, een ieder zijn liefhebberij.
Koolrabi, die veel groter en zachter was dan hier bij de grootgrutter.
Onze laatste visite daar is aan de bakker, die ook een koffie/theeschenkerij heeft met heerlijke plaatkoek.

Gisteren hebben we de kuikens weer omgezet.
De grote kuikens in het grote hok zitten al bij de kuikens van het eerste broedsel in een paardenstal, warm, droog maar wel veel ruimte.
Voor de deur hebben we een oude gazen rolhordeur aangebracht.
Alleen 's avonds gaat de staldeur dicht met het oog op de vossen.
Nu gaan de kleine kuikens in het grote hok.
Ma krielkip mag weer naar de andere krielen in het kippenhok bij de stal en in de kleinere ren komt over anderhalve week het laatste broedsel van dit jaar:))

16 opmerkingen:

Lutje zei

heel anders als bij mijn ouders vroeger, die hadden een hok met 5000 hanen, die kwamen daar aan en na 7 weken haalden ze die weer op.
Zoals bij jou lijkt het me wel veel beter

Marius zei

Het is een heel georden met die kuikens ... en waak je voor de vos.

klaproos zei

dat is eenheerlijk vruchtbare shoppinggad geweest assaya,

die kippetjes.....
wat jammer dat het het favorite eten van de vos is hé...

Fluitenkruid zei

Voor dat soort bijzonderheden is het niet erg om er een stukje voor te rijden en er een dagje van te maken.
Leuk die kuikens, ze groeien altijd zo snel.
Fijn weekend!

Boomvader Ruerd zei

Hey Assaya,

fijn dat dat kan de oosterburen zijn toch wat bewuster wat dat betreft.

Hartsknuffel

Ruerd

sakuraimogenyakarin zei

Kippetjes... Heerlijk :)

christiene zei

Dat is alles bij elkaar een mooie boodschappen mand.
Assayya kijk goed uit voor de sluwe vos.
Groetjes Christiene.

Morgaine zei

Het lijkt mij zo super om wat dichter bij één van de grenzen te wonen om zo eens even te kunnen sjoppen bij de buren, geweldig!

De kuikens, liehiefffff!

XXX

curieuzeneuzemosterdpot zei

jij hebt je best gedaan bij het winkelen, assayya?
je voorraadkast kan er weer ff tegen? :-))

wat zullen de kuikentjes blij zijn dat ze nu een ballroom ter beschikking hebben? :-))))

Lutje zei

een fijne week

kruidje zei

Jij bent ook in Duitsland geweest :)
Ja voor mij was het een weekend vol mensen en heerlijk lachen.
Leuk die kuikens zo -w at zal jij je trots voelen met dat jonge spul

Martine zei

Wat is dat lief die kleine kuikentjes. Ik had ze pas weer eens gezien in België na jaren.
Mooi dat die kriel haar eigen eitjes mag uitbroeden in haar eigen tempo.
XXXm

Pasula zei

Klinkt allemaal lekker die boodschappen die je deed en vooral de plaatkoek trok wel, totdat je over kuikens en kippetjes begon... tja kan er niks aan doen, heb een zwak voor een gegrild kippetje. ;-)

Marlou zei

hai Assaya,

ja... ik weet wat je bedoelt: de spulletjes zijn over de grens een stuk goedkoper.
Ik doe er altijd boodschappen op weg naar het huisje.
Goede spullen voor beduidend minder geld.

Wat heerlijk, dat kippetjes verhaal van je.
Ik zie diekleintjes al lekker rondscharrelen...

liefs van Marlou


.

griet zei

makkelijk zo effe winkelen over de grens hi .
en ja wel eng die vossen ,maar ze kunnen er zo mooi niet bij .xxxxxxxxknuffffff van mij xxxxxxx

yfke zei

hallo lieverd
hoe het met me gaat vroeg je?
tsja laat ik daar maar geen antwoord op geven hier
je weet me privé te vinden?
heb nu mijn laatste logje staan op weblog
liefs yfke

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails